Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Creation of Cultural Values in Communication as a Challenge for Czech Beer Brands

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F23%3AA0000383" target="_blank" >RIV/47813059:19520/23:A0000383 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://aak.slu.cz/current_issue.php" target="_blank" >https://aak.slu.cz/current_issue.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Creation of Cultural Values in Communication as a Challenge for Czech Beer Brands

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with a research investigation focused on marketing communication. Within this research investigation, the article focuses on the sub-dimensions of marketing communication with respect to cultural aspects. The subject of the research, which was carried out in the period 2018, are advertising spots for Czech beer brands Pilsner Urquell, Staropramen and Radegast. In our research investigation, we rely on theoretical backgrounds in the field of branding, connotation and cultural stereotypes. The methodology of the research is based on a qualitative approach to the issue under study, taking into account the linguistic and extra-linguistic components of selected advertisements of the Pilsner Urquell, Staropramen and Radegast brands. On this basis, we try to show the creation of cultural stereotypes, which are crucial for the creation of a brand image in the context of communication with consumers. In our research investigation, we take into account the method of analysis, synthesis and description. The output of the investigation is a set of stereotypes typical for addressing the Czech consumer.

  • Název v anglickém jazyce

    Creation of Cultural Values in Communication as a Challenge for Czech Beer Brands

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with a research investigation focused on marketing communication. Within this research investigation, the article focuses on the sub-dimensions of marketing communication with respect to cultural aspects. The subject of the research, which was carried out in the period 2018, are advertising spots for Czech beer brands Pilsner Urquell, Staropramen and Radegast. In our research investigation, we rely on theoretical backgrounds in the field of branding, connotation and cultural stereotypes. The methodology of the research is based on a qualitative approach to the issue under study, taking into account the linguistic and extra-linguistic components of selected advertisements of the Pilsner Urquell, Staropramen and Radegast brands. On this basis, we try to show the creation of cultural stereotypes, which are crucial for the creation of a brand image in the context of communication with consumers. In our research investigation, we take into account the method of analysis, synthesis and description. The output of the investigation is a set of stereotypes typical for addressing the Czech consumer.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta academica karviniensia

  • ISSN

    1212-415X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    5-18

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus