Cultural history as Part of Stereotypes of Selected Beer Brands in the Czech Republic, Germany and Poland
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F23%3AA0000384" target="_blank" >RIV/47813059:19520/23:A0000384 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://kcr.vspj.cz/uvod/konference/aktualni-problemy-cestovniho-ruchu-2023" target="_blank" >https://kcr.vspj.cz/uvod/konference/aktualni-problemy-cestovniho-ruchu-2023</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Cultural history as Part of Stereotypes of Selected Beer Brands in the Czech Republic, Germany and Poland
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with the communication of advertisements of three international beer brands, Czech, Polish, and German. The article aims to describe the ways of advertising communication of the selected brands and to outline the creation of cultural stereotypes. In the introduction of the article, the topic of communication is set in a broader framework of time and content, and the brands are historically introduced and placed in a broader context. This is followed by a review of the literature selection on the topic, a description of the theoretical grasp of the research investigation, an explanation of terminological concepts and a list of the methods used. The verbal investigation examines how advertising messages and stereotyping are approached in Germany, the Czech Republic and Poland, and, both verbal and non-verbal, i.e., which aspects in the creation of cultural stereotypes are common and which are different.
Název v anglickém jazyce
Cultural history as Part of Stereotypes of Selected Beer Brands in the Czech Republic, Germany and Poland
Popis výsledku anglicky
The article deals with the communication of advertisements of three international beer brands, Czech, Polish, and German. The article aims to describe the ways of advertising communication of the selected brands and to outline the creation of cultural stereotypes. In the introduction of the article, the topic of communication is set in a broader framework of time and content, and the brands are historically introduced and placed in a broader context. This is followed by a review of the literature selection on the topic, a description of the theoretical grasp of the research investigation, an explanation of terminological concepts and a list of the methods used. The verbal investigation examines how advertising messages and stereotyping are approached in Germany, the Czech Republic and Poland, and, both verbal and non-verbal, i.e., which aspects in the creation of cultural stereotypes are common and which are different.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální problémy cestovního ruchu „Historie jako součást produktů cestovního ruchu“
ISBN
9788088064688
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
32-41
Název nakladatele
VŠP Jihlava
Místo vydání
Jihlava
Místo konání akce
Jihlava
Datum konání akce
1. 1. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—