Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cultural history as Part of Stereotypes of Selected Beer Brands in the Czech Republic, Germany and Poland

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F23%3AA0000384" target="_blank" >RIV/47813059:19520/23:A0000384 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://kcr.vspj.cz/uvod/konference/aktualni-problemy-cestovniho-ruchu-2023" target="_blank" >https://kcr.vspj.cz/uvod/konference/aktualni-problemy-cestovniho-ruchu-2023</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cultural history as Part of Stereotypes of Selected Beer Brands in the Czech Republic, Germany and Poland

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the communication of advertisements of three international beer brands, Czech, Polish, and German. The article aims to describe the ways of advertising communication of the selected brands and to outline the creation of cultural stereotypes. In the introduction of the article, the topic of communication is set in a broader framework of time and content, and the brands are historically introduced and placed in a broader context. This is followed by a review of the literature selection on the topic, a description of the theoretical grasp of the research investigation, an explanation of terminological concepts and a list of the methods used. The verbal investigation examines how advertising messages and stereotyping are approached in Germany, the Czech Republic and Poland, and, both verbal and non-verbal, i.e., which aspects in the creation of cultural stereotypes are common and which are different.

  • Název v anglickém jazyce

    Cultural history as Part of Stereotypes of Selected Beer Brands in the Czech Republic, Germany and Poland

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the communication of advertisements of three international beer brands, Czech, Polish, and German. The article aims to describe the ways of advertising communication of the selected brands and to outline the creation of cultural stereotypes. In the introduction of the article, the topic of communication is set in a broader framework of time and content, and the brands are historically introduced and placed in a broader context. This is followed by a review of the literature selection on the topic, a description of the theoretical grasp of the research investigation, an explanation of terminological concepts and a list of the methods used. The verbal investigation examines how advertising messages and stereotyping are approached in Germany, the Czech Republic and Poland, and, both verbal and non-verbal, i.e., which aspects in the creation of cultural stereotypes are common and which are different.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktuální problémy cestovního ruchu „Historie jako součást produktů cestovního ruchu“

  • ISBN

    9788088064688

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    32-41

  • Název nakladatele

    VŠP Jihlava

  • Místo vydání

    Jihlava

  • Místo konání akce

    Jihlava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku