Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teorie učících se regionů v kontextu měřitelných indikátorů pro úroveň NUTS3 na příkladu České republiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F24%3AA0000510" target="_blank" >RIV/47813059:19520/24:A0000510 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://aak.slu.cz/artkey/aak-202402-0001_teorie-ucicich-se-regionu-v-kontextu-meritelnych-indikatoru-pro-uroven-nuts3-na-prikladu-ceske-republiky.php" target="_blank" >https://aak.slu.cz/artkey/aak-202402-0001_teorie-ucicich-se-regionu-v-kontextu-meritelnych-indikatoru-pro-uroven-nuts3-na-prikladu-ceske-republiky.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.25142/aak.2024.007" target="_blank" >10.25142/aak.2024.007</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Teorie učících se regionů v kontextu měřitelných indikátorů pro úroveň NUTS3 na příkladu České republiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nyní velmi zdůrazňovaný termín jako znalostní ekonomika nebo Společnost 4.0 má svou věcnou paralelu v teorii učících se regionů, která se snaží vysvětlit roli znalostí, učení, inovací, spolupráce nebo technologie v ekonomické výkonnosti daného území. Schopnost ex post určit a měřit tyto faktory, chování a procesy nám dává příležitost otestovat platnost konceptu nebo teorie učících se regionů v praxi. Cílem tohoto příspěvku je identifikovat relevantní, prakticky použitelné indikátory vztahující se k teorii učících se regionů pro regionální úroveň NUTS3 a Českou republiku. Příspěvek je koncipován čistě teoreticky za účelem vytvoření schématu vstupních indikátorů určujících učící se regiony a je promítnut do kombinace zdrojů na základě vyhledávání vědeckých zdrojů a skutečné dostupnosti dat těchto indikátorů za regiony NUTS3 v ČR.

  • Název v anglickém jazyce

    The Theory of Learning Regions in the Context of Measurable Indicators for the NUTS3 Level on the Example of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The now much-emphasized term such as knowledge economy or Society 4.0 has its substantive parallel in the theory of learning regions, which seeks to explain the role of knowledge, learning, innovation, collaboration or technology in the economic performance of a given territory. Being able to determine and measure these factors, behaviours and processes ex post gives us the opportunity to test the validity of the concept or theory of learning regions in practice. The aim of the present paper is to identify relevant, practically applicable indicators referring to the theory of learning regions for the NUTS3 regional level and the Czech Republic. The paper is conceived purely theoretically for the purpose of creating a scheme of input indicators determining learning regions and is reflected in a combination of sources based on a search of scientific sources and the actual availability of data of these indicators for NUTS3 regions in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50701 - Cultural and economic geography

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta academica karviniensia

  • ISSN

    1212-415X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    5-15

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus