Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Model of the Application of the Theory of Learning Regions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F24%3AA0000477" target="_blank" >RIV/47813059:19520/24:A0000477 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Model of the Application of the Theory of Learning Regions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The theory of learning regions conceived at the beginning of the 90s of the last century has currently found its way into the concept of the knowledge economy, where the dynamics of economic development are qualitatively based on learning, cooperation and sharing, innovative use of knowledge, skills and process. The aim of this contribution is to theoretically construct a model of the theory of learning regions in the sense of determining factual causality and relevant indicators (including their categorization) that are quantifiable at the NUTS3 regional level in the Czech Republic. The proposed model is based on a logical synthesis of theoretical knowledge and the actual data availability of selected indicators. In essence, the model can be transferred to other economies as it is open to partial modification of the indicators due to their regional reach.

  • Název v anglickém jazyce

    A Model of the Application of the Theory of Learning Regions

  • Popis výsledku anglicky

    The theory of learning regions conceived at the beginning of the 90s of the last century has currently found its way into the concept of the knowledge economy, where the dynamics of economic development are qualitatively based on learning, cooperation and sharing, innovative use of knowledge, skills and process. The aim of this contribution is to theoretically construct a model of the theory of learning regions in the sense of determining factual causality and relevant indicators (including their categorization) that are quantifiable at the NUTS3 regional level in the Czech Republic. The proposed model is based on a logical synthesis of theoretical knowledge and the actual data availability of selected indicators. In essence, the model can be transferred to other economies as it is open to partial modification of the indicators due to their regional reach.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50701 - Cultural and economic geography

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    49th EBES CONFERENCE PROCEEDINGS

  • ISBN

    9786057173997

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    673-682

  • Název nakladatele

    EBES

  • Místo vydání

    Athens

  • Místo konání akce

    Athens

  • Datum konání akce

    1. 1. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku