Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PREFERENCES OF POTENTIAL APPLICANTS FOR UNIVERSITY EDUCATION AND THE ?LEARNING ECONOMY?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F11%3A51002" target="_blank" >RIV/60460709:41110/11:51002 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    PREFERENCES OF POTENTIAL APPLICANTS FOR UNIVERSITY EDUCATION AND THE ?LEARNING ECONOMY?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the current postmodern society, knowledge is still more important. Also corresponding with this fact are the development theories which have been developed from the theory of learning organisation, the theory of learning regions to the relatively newterm ?learning economy? used in some current publications (e.g. Lam, Lundvall, 2006). The concept of the ?learning economy? is based on the responsibility of each member of society for its education and individual knowledge dynamics and also is based onthe responsibility of the whole of society for the collective knowledge dynamics. The paper is focused on the preferences and ideas of potential applicants for university education within the process of the choice of universities. The main factors whichinfluence the decision-making process are examined by using quantitative empirical research. Attention is also paid to the responsibility of potential applicants for university education for the creation of their knowledge and knowledge d

  • Název v anglickém jazyce

    PREFERENCES OF POTENTIAL APPLICANTS FOR UNIVERSITY EDUCATION AND THE ?LEARNING ECONOMY?

  • Popis výsledku anglicky

    In the current postmodern society, knowledge is still more important. Also corresponding with this fact are the development theories which have been developed from the theory of learning organisation, the theory of learning regions to the relatively newterm ?learning economy? used in some current publications (e.g. Lam, Lundvall, 2006). The concept of the ?learning economy? is based on the responsibility of each member of society for its education and individual knowledge dynamics and also is based onthe responsibility of the whole of society for the collective knowledge dynamics. The paper is focused on the preferences and ideas of potential applicants for university education within the process of the choice of universities. The main factors whichinfluence the decision-making process are examined by using quantitative empirical research. Attention is also paid to the responsibility of potential applicants for university education for the creation of their knowledge and knowledge d

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    1803-1617

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    77-88

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus