Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Faktory ovlivňující rozhodování potencionálních uchazečů o vysokoškolské vzdělávání v kontextu soudobé znalostní společnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F12%3A56004" target="_blank" >RIV/60460709:41110/12:56004 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Faktory ovlivňující rozhodování potencionálních uchazečů o vysokoškolské vzdělávání v kontextu soudobé znalostní společnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V soudobé postmoderní společnosti nabývají znalosti stále většího významu. Znalosti, proces učení a vzdělávání se stávají nedílnou součástí nejen osobnostního rozvoje, ale také rozvoje celé společnosti. V tomto kontextu je článek zaměřen na identifikacihlavních faktorů ovlivňujících rozhodování potenciálních uchazečů o vysokoškolské vzdělávání v procesu výběru vysoké školy. Pro zkoumání hlavních faktorů ovlivňujících rozhodování potenciálních uchazečů o vysokoškolské vzdělávání je využito kvantitativního empirického výzkumu. Z provedeného výzkumu vyplývá, že mezi nejvíce preferované faktory patří obor studia, možnost dosažení magisterského stupně vzdělání na téže škole a příbuznost oboru studia a profesního zaměření. Mezi další zjištění patří také pouze malá povědomost o nákladech vysokoškolského vzdělávání mezi potenciálními uchazeči.

  • Název v anglickém jazyce

    Factors Influencing Decision-making of Potential Applicants for University Education in Context of Current Postmodern Society

  • Popis výsledku anglicky

    In the current postmodern society, knowledge is still more important. Knowledge, learning process and education become an integral part of personality development and also the development of the whole of society. In this context, the paper is focused onthe identification of the main factors which are preferred by potential applicants for university education within the process of the choice of universities. The main factors which influence the decision-making process of potential applicants for university education are examined by using quantitative empirical research. Considering the main findings of the paper is possible to claim that among the most preferred factors are the field of study, the possibility of obtaining a Master?s degree at the sameuniversity and a similarity between the field of study and job field. Also low awareness of costs of university education between the potential applicants belongs to one of the main results.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Orbis scholae.

  • ISSN

    1802-4637

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    69-83

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus