Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimalizovaný prototyp motoru pojezdu se soustředěným vinuím

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47909765%3A_____%2F15%3AN0000001" target="_blank" >RIV/47909765:_____/15:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Optimalizovaný prototyp motoru pojezdu se soustředěným vinuím

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Optimalizovaný prototyp synchronního destipólového 1,6 kW motoru pojezdu manipulačního vozíku se soustředěným vinutím. Celková délka aktivních částí motoru byla zkrácena v porovnání se stávajícím asynchronním motorem o více než 50 mm. Stator byl realizován se 12 cívkami, rotor se skládal z 10 pólů tvořených permanentními magnety. Pro porovnání se stávajícím motorem byl optimalizovaný prototyp vložen do stejného typu kostry. V porovnání se stávajícím motorem bylo zjištěno značné zlepšení energetické bilance pohonu pojezdu. Porovnávací oteplovací zkouška potvrdila výrazné snížení oteplení vinutí motoru a velmi nízké oteplení hřídele rotoru.

  • Název v anglickém jazyce

    Optimized prototype of a drive motor with concentrated winding

  • Popis výsledku anglicky

    Optimized prototype of a synchronous 10-pole drive motor with concentrated winding for a lift truck with output power 1,6 kW. The overall length of active motor parts was reduced by more than 50 mm in comparison to the presently produced induction motor. Stator was realized with 12 stator coils, on the rotor were 12 poles constituted by permanent magnets. For direct comparison of the optimized prototype with the present motor the same type of housing was used. The comparison with the present motor showed overall improvement of the energy balance of the drive unit. A comparative heat run test showed a significant decrease of the winding temeprature rise as well as shaft temperature.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>prot</sub> - Prototyp

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FR-TI4%2F675" target="_blank" >FR-TI4/675: Synchronní motory se zlomkovým vinutím pro použití v manipulační technice</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    10210010

  • Číselná identifikace

    1021903

  • Technické parametry

    Zkrácení axiální délky motoru o 50 mm. Zlepšení energetické bilance motoru o cca. 5 %.

  • Ekonomické parametry

    Při zavedení výroby 1200 ks ročně zvýšení obratu o cca. 15 mil Kč, nárůst zisku 0,6 mil Kč.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    47909765

  • Název vlastníka

    JULI Motorenwerk, s.r.o.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem