Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Motivation of university students and its cultivation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F48135445%3A_____%2F20%3AN0000052" target="_blank" >RIV/48135445:_____/20:N0000052 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www3.mruni.eu/ojs/vsvt/article/view/5529/4734" target="_blank" >https://www3.mruni.eu/ojs/vsvt/article/view/5529/4734</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13165/PSPO-20-24-05" target="_blank" >10.13165/PSPO-20-24-05</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Motivation of university students and its cultivation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The intention of the paperis given to the motivation of university students and the way ofinfluence it intentionallyand unintentionally. The academic motivation of students represents the power of conviction, dedicated energy, enthusiasm, zeal toward their academic performance, but also various urges to reject unwanted conditions, the need toactively avoid potential losses and failures, etc.It is formed by many factors, events, tools and situations, acting in accordance with dichotomy, i.e.positivelyand negatively.Theempirical part focuses on examining the expected effectiveness or significance of motivational tools versus the frequency of motivational tools really appliedtowards students.The results of a survey conducted on a sample of 142 students from the University of Žilina, Slovakia, show that there is a disproportion between the potentially most effective motivators and/versus actually applied motivators.In addition, university teachers utilizea largely unchangeable, stable spectrum of motivators to students, while not reflecting on the change in students’motivation or expectations.Since student motivation is part of a broader system of overall academic motivation, it is desirable to systematically enhance it and thus contribute to the overall academic success of university.

  • Název v anglickém jazyce

    Motivation of university students and its cultivation

  • Popis výsledku anglicky

    The intention of the paperis given to the motivation of university students and the way ofinfluence it intentionallyand unintentionally. The academic motivation of students represents the power of conviction, dedicated energy, enthusiasm, zeal toward their academic performance, but also various urges to reject unwanted conditions, the need toactively avoid potential losses and failures, etc.It is formed by many factors, events, tools and situations, acting in accordance with dichotomy, i.e.positivelyand negatively.Theempirical part focuses on examining the expected effectiveness or significance of motivational tools versus the frequency of motivational tools really appliedtowards students.The results of a survey conducted on a sample of 142 students from the University of Žilina, Slovakia, show that there is a disproportion between the potentially most effective motivators and/versus actually applied motivators.In addition, university teachers utilizea largely unchangeable, stable spectrum of motivators to students, while not reflecting on the change in students’motivation or expectations.Since student motivation is part of a broader system of overall academic motivation, it is desirable to systematically enhance it and thus contribute to the overall academic success of university.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Public Security and Public Order

  • ISSN

    2029-1701

  • e-ISSN

    2335-2035

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    56-69

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus