Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodika hodnocení požadavků na dopravní obslužnost

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F48535664%3A_____%2F06%3A%230000002" target="_blank" >RIV/48535664:_____/06:#0000002 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodika hodnocení požadavků na dopravní obslužnost

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Je založena na práci s požadavky, které byly ve formalizované struktuře zadány obcemi nebo kraji. Je použito hodnocení stromem kritérií, který se skládá ze tří úrovní: druh cesty, četnost (pravidelnost) cesty, denní doba. Experti jednotlivá kritéria hodnotí body. Z bodových hodnot jsou následně vypočteny průměry za všechny experty, které jsou dále normalizovány, a vytvořena konečná sada bodového hodnocení pro každý druh cesty, četnost a denní dobu, kdy má být příslušný požadavek realizován. Do dalšího hodnocení dále vstupují požadavky se zadaným minimálním bodovým hodnocením; veškeré zadané požadavky se použijí jako benchmark. Výsledné požadavky jsou kumulovány v čase. Je uvažováno s poklesem počtu cestující v důsledku čekání a spojování cest různého druhu do stejného cíle (např. úřad a lékař). Z těchto požadavků je vytvářen dopravní proud (počty cestujících) nad dvěma variantami dopravního spojení s využitím autobusové a vlakové dopravy, ze kterého jsou následně vypočteny očekávané do

  • Název v anglickém jazyce

    Methodology of evaluation of the demands for public transport service

  • Popis výsledku anglicky

    The methodology is based on processing the demands that were entered by municipalities or regions in the formalized structure. An evaluation provided by the experts is based on the criteria tree which comprises the three levels: kind of the travel, frequency of the travel, day time determination. All the entered demands are utilized as a benchmark. Combination of travels of various nature is taken into consideration (authorities, health service, etc.) The resulting transport flow (number of passengers)is estimated on basis of final demands and that is above two of the transport links, railway or bus transport respectively. On basis of it the expected subsidies are calculated.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1F44E%2F081%2F410" target="_blank" >1F44E/081/410: Vývoj metody a systému na podporu rozhodování ve financování dopravní obslužnosti státu a regionů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Silniční obzor

  • ISSN

    0322-7154

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    307-309

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus