Metodika hodnocení požadavků na dopravní obslužnost
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F48535664%3A_____%2F06%3A%230000276" target="_blank" >RIV/48535664:_____/06:#0000276 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika hodnocení požadavků na dopravní obslužnost
Popis výsledku v původním jazyce
Je založena na práci s požadavky, které byly ve formalizované struktuře zadány obcemi nebo kraji. Je použito hodnocení stromem kritérií, který se skládá ze tří úrovní: druh cesty, četnost (pravidelnost) cesty, denní doba. Experti jednotlivá kritéria hodnotí body. Z bodových hodnot jsou následně vypočteny průměry za všechny experty, které jsou dále normalizovány, a vytvořena konečná sada bodového hodnocení pro každý druh cesty, četnost a denní dobu, kdy má být příslušný požadavek realizován. Do dalšího hodnocení dále vstupují požadavky se zadaným minimálním bodovým hodnocením; veškeré zadané požadavky se použijí jako benchmark. Výsledné požadavky jsou kumulovány v čase. Je uvažováno s poklesem počtu cestující v důsledku čekání a spojování cest různého druhu do stejného cíle (např. úřad a lékař). Z těchto požadavků je vytvářen dopravní proud (počty cestujících) nad dvěma variantami dopravního spojení s využitím autobusové a vlakové dopravy, ze kterého jsou následně vypočteny očekávané do
Název v anglickém jazyce
Methodology of evaluation of the demands for public transport service
Popis výsledku anglicky
The methodology is based on processing the demands that were entered by municipalities or regions in the formalized structure. An evaluation provided by the experts is based on the criteria tree which comprises the three levels: kind of the travel, frequency of the travel, day time determination. All the entered demands are utilized as a benchmark. Combination of travels of various nature is taken into consideration (authorities, health service, etc.) The resulting transport flow (number of passengers)is estimated on basis of final demands and that is above two of the transport links, railway or bus transport respectively. On basis of it the expected subsidies are calculated.
Klasifikace
Druh
A - Audiovizuální tvorba
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1F44E%2F081%2F410" target="_blank" >1F44E/081/410: Vývoj metody a systému na podporu rozhodování ve financování dopravní obslužnosti státu a regionů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
—
Místo vydání
—
Název nakladatele resp. objednatele
—
Verze
—
Identifikační číslo nosiče
—