Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Radargram DZT

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F48948624%3A_____%2F24%3AN0000001" target="_blank" >RIV/48948624:_____/24:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21110/24:00375199

  • Výsledek na webu

    <a href="https://drive.google.com/file/d/1lxnbwqri4RgCwQjwt7Eo62wy05Usd5JV/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/1lxnbwqri4RgCwQjwt7Eo62wy05Usd5JV/view</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Radargram DZT

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The software is designed for batch storage of data from measuring the degree of contamination of the rail bed by georadar scanning and their section and time evaluation. It allows detailed evaluation of files in DZT format, which contain individual scans composed of samples. After loading the file, the scans are automatically displayed in the form of a radargram, which provides the user with a visual view of the data and allows quick identification of key areas for further analysis. After visualization of the scans, the software allows detailed analysis of the data and calculation of characteristic values, on the basis of which the degree of contamination of the rail bed is subsequently determined on a scale from 1 (smallest) to 4 (largest). The calculation is performed automatically for each individual scan of the file, the results of the calculations are stored in CSV files, which can be exported for the needs of further analysis (charting, detailed analysis of the track section, etc.). Interpretation parameters describe the electromagnetic wave after the penetration of the rail bed in terms of its frequency and amplitude. The software also allows to create differential radar records. It is the automatic creation of new DZT files, which are created as a difference of two radar records of the same section at different times within the periodic measurement of the quality of the rail bed. Differential records are a suitable tool for rapid evaluation of changes in the condition of the rail bed of the measured sections.

  • Název v anglickém jazyce

    Radargram DZT

  • Popis výsledku anglicky

    The software is designed for batch storage of data from measuring the degree of contamination of the rail bed by georadar scanning and their section and time evaluation. It allows detailed evaluation of files in DZT format, which contain individual scans composed of samples. After loading the file, the scans are automatically displayed in the form of a radargram, which provides the user with a visual view of the data and allows quick identification of key areas for further analysis. After visualization of the scans, the software allows detailed analysis of the data and calculation of characteristic values, on the basis of which the degree of contamination of the rail bed is subsequently determined on a scale from 1 (smallest) to 4 (largest). The calculation is performed automatically for each individual scan of the file, the results of the calculations are stored in CSV files, which can be exported for the needs of further analysis (charting, detailed analysis of the track section, etc.). Interpretation parameters describe the electromagnetic wave after the penetration of the rail bed in terms of its frequency and amplitude. The software also allows to create differential radar records. It is the automatic creation of new DZT files, which are created as a difference of two radar records of the same section at different times within the periodic measurement of the quality of the rail bed. Differential records are a suitable tool for rapid evaluation of changes in the condition of the rail bed of the measured sections.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TITSMD006" target="_blank" >TITSMD006: Diagnostika a hodnocení kvality kolejového lože pomocí georadaru</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    TITSMD006

  • Technické parametry

    Software byl vytvořen v rámci Programu veřejných zakázek v aplikovaném výzkumu a inovacích pro potřeby státní správy (TA ČR - BETA2) s tím, že jeho jediným uživatelem bude Správa železnic, státní organizace. Software zpracovává DZT soubory - výstupy z georadaru. Využívá standardní webové prohlížeče. Součástí je návod na použití softwaru.

  • Ekonomické parametry

    Ekonomické parametry nelze přesně vyčíslit, nicméně lze předpokládat, že zavedení software do uživatelské praxe přinese významné zefektivnění dosavadní praxe hodnocení znečištění kolejového lože u Správy železnic, s.o. Aplikace softwaru umožní zpracování mapy se zobrazením míry znečištění kolejového lože v celé železniční síti v ČR průběžně sledované georadarem umístěným na měřicím vozu. Software umožňuje detailní hodnocení kolejového lože ve vybrané poloze s krokem 0,25 m, čímž může významně šetřit náklady i čas, neboť nebude třeba provádět kopané sondy a vyhodnocovat odebrané vzorky kameniva. Náklady na zavedení software do praktického užití u Správy železnic, s.o., by měly být minimální, včetně propojení s již stávajícím informačním systémem PSST.

  • IČO vlastníka výsledku

    48948624

  • Název vlastníka

    G IMPULS Praha spol. s r.o.