Dynamics of a railway vehicle with two bogies along direct waved railway
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F10%3A00503907" target="_blank" >RIV/49777513:23210/10:00503907 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dynamics of a railway vehicle with two bogies along direct waved railway
Popis výsledku v původním jazyce
A dynamic analysis of a railway vehicle motion along a direct waved railway is solved. A mathematical model of the discrete multibody system that consists of vehicle case and two bogies with double suspension is created. The variable creep force effectsbetween wheels and rails are supposed to be nonlinear according to Kalker´s theory. The vehicle is excited by rail irregularities.
Název v anglickém jazyce
Dynamics of a railway vehicle with two bogies along direct waved railway
Popis výsledku anglicky
A dynamic analysis of a railway vehicle motion along a direct waved railway is solved. A mathematical model of the discrete multibody system that consists of vehicle case and two bogies with double suspension is created. The variable creep force effectsbetween wheels and rails are supposed to be nonlinear according to Kalker´s theory. The vehicle is excited by rail irregularities.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Výzkumné centrum kolejových vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů