Motion simulation of a railway vehicle bogie along direct waved railway
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F09%3A00501581" target="_blank" >RIV/49777513:23520/09:00501581 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Motion simulation of a railway vehicle bogie along direct waved railway
Popis výsledku v původním jazyce
This paper is devoted to the dynamical analysis of a vehicle bogie motion along a direct waved railway. A mathematical model of the discrete multibody system that consists of one half vehicle case and a bogie with double suspension is created. The exacttime change of a wheel-rail contact point position during vehicle motion, when a wheel carries out a general spatial motion, is included into the solution. The rails and vehicle wheels are interconnected through the creep force effects. Numerical solution and graphical visualization of the vehicle bogie motion with the constant vehicle forward velocity, with consideration of variable creep force effects, is performed. The results are compared with vehicle bogie motion along the direct not waved railwayand an influence of railway waviness to the vehicle bogie motion stability is shown.
Název v anglickém jazyce
Motion simulation of a railway vehicle bogie along direct waved railway
Popis výsledku anglicky
This paper is devoted to the dynamical analysis of a vehicle bogie motion along a direct waved railway. A mathematical model of the discrete multibody system that consists of one half vehicle case and a bogie with double suspension is created. The exacttime change of a wheel-rail contact point position during vehicle motion, when a wheel carries out a general spatial motion, is included into the solution. The rails and vehicle wheels are interconnected through the creep force effects. Numerical solution and graphical visualization of the vehicle bogie motion with the constant vehicle forward velocity, with consideration of variable creep force effects, is performed. The results are compared with vehicle bogie motion along the direct not waved railwayand an influence of railway waviness to the vehicle bogie motion stability is shown.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BI - Akustika a kmity
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Výzkumné centrum kolejových vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Engineering Mechanics 2009
ISBN
978-80-86246-35-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
—
Název nakladatele
Institute of Theoretical and Applied Mechanics AS CR
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Svratka
Datum konání akce
14. 5. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—