Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Motion simulation of a railway vehicle bogie along direct waved railway

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F09%3A00501581" target="_blank" >RIV/49777513:23520/09:00501581 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Motion simulation of a railway vehicle bogie along direct waved railway

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is devoted to the dynamical analysis of a vehicle bogie motion along a direct waved railway. A mathematical model of the discrete multibody system that consists of one half vehicle case and a bogie with double suspension is created. The exacttime change of a wheel-rail contact point position during vehicle motion, when a wheel carries out a general spatial motion, is included into the solution. The rails and vehicle wheels are interconnected through the creep force effects. Numerical solution and graphical visualization of the vehicle bogie motion with the constant vehicle forward velocity, with consideration of variable creep force effects, is performed. The results are compared with vehicle bogie motion along the direct not waved railwayand an influence of railway waviness to the vehicle bogie motion stability is shown.

  • Název v anglickém jazyce

    Motion simulation of a railway vehicle bogie along direct waved railway

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is devoted to the dynamical analysis of a vehicle bogie motion along a direct waved railway. A mathematical model of the discrete multibody system that consists of one half vehicle case and a bogie with double suspension is created. The exacttime change of a wheel-rail contact point position during vehicle motion, when a wheel carries out a general spatial motion, is included into the solution. The rails and vehicle wheels are interconnected through the creep force effects. Numerical solution and graphical visualization of the vehicle bogie motion with the constant vehicle forward velocity, with consideration of variable creep force effects, is performed. The results are compared with vehicle bogie motion along the direct not waved railwayand an influence of railway waviness to the vehicle bogie motion stability is shown.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BI - Akustika a kmity

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Výzkumné centrum kolejových vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Engineering Mechanics 2009

  • ISBN

    978-80-86246-35-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Institute of Theoretical and Applied Mechanics AS CR

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Svratka

  • Datum konání akce

    14. 5. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku