Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SIMULACE POHYBU PODVOZKU ŽELEZNIČNÍHO VOZIDLA SE ZAMĚŘENÍM NA CREEPOVÉ SILOVÉ ÚČINKY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F08%3A00500343" target="_blank" >RIV/49777513:23520/08:00500343 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The motion simulation of the railway vehicle bogie emphatically of screep force effects

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the motion modelling of a material bogie of a railway vehicle. The aim of this contribution is the bogie motion analysis with consideration of creep force effects. The contact between the wheel sets and the railway is solved as a contact of two conical surfaces with two lines. The bogie suspension system is modeled by nonlinear suspension elements which are connected to the railway and the vehicle case. The railway and vehicle case is considered with no degrees of freedom. The comparison of the bogie motion without and with secondary suspension in the vehicle case is made. The solution is made for motion on the straight railway and constant forward velocity. The mathematical model of the railway vehicle bogie is created and the numerical solution of this mathematical model is made by own developed software which allows to simulate a bogie motion in dependence on initial values.

  • Název v anglickém jazyce

    The motion simulation of the railway vehicle bogie emphatically of screep force effects

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the motion modelling of a material bogie of a railway vehicle. The aim of this contribution is the bogie motion analysis with consideration of creep force effects. The contact between the wheel sets and the railway is solved as a contact of two conical surfaces with two lines. The bogie suspension system is modeled by nonlinear suspension elements which are connected to the railway and the vehicle case. The railway and vehicle case is considered with no degrees of freedom. The comparison of the bogie motion without and with secondary suspension in the vehicle case is made. The solution is made for motion on the straight railway and constant forward velocity. The mathematical model of the railway vehicle bogie is created and the numerical solution of this mathematical model is made by own developed software which allows to simulate a bogie motion in dependence on initial values.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Výzkumné centrum kolejových vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Engineering Mechanics 2008

  • ISBN

    978-80-87012-11-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Institute of Thermomechanics AS CR

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Svratka

  • Datum konání akce

    15. 5. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku