SIMULACE POHYBU PODVOZKU ŽELEZNIČNÍHO VOZIDLA SE ZAMĚŘENÍM NA CREEPOVÉ SILOVÉ ÚČINKY
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F08%3A00500343" target="_blank" >RIV/49777513:23520/08:00500343 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The motion simulation of the railway vehicle bogie emphatically of screep force effects
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the motion modelling of a material bogie of a railway vehicle. The aim of this contribution is the bogie motion analysis with consideration of creep force effects. The contact between the wheel sets and the railway is solved as a contact of two conical surfaces with two lines. The bogie suspension system is modeled by nonlinear suspension elements which are connected to the railway and the vehicle case. The railway and vehicle case is considered with no degrees of freedom. The comparison of the bogie motion without and with secondary suspension in the vehicle case is made. The solution is made for motion on the straight railway and constant forward velocity. The mathematical model of the railway vehicle bogie is created and the numerical solution of this mathematical model is made by own developed software which allows to simulate a bogie motion in dependence on initial values.
Název v anglickém jazyce
The motion simulation of the railway vehicle bogie emphatically of screep force effects
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the motion modelling of a material bogie of a railway vehicle. The aim of this contribution is the bogie motion analysis with consideration of creep force effects. The contact between the wheel sets and the railway is solved as a contact of two conical surfaces with two lines. The bogie suspension system is modeled by nonlinear suspension elements which are connected to the railway and the vehicle case. The railway and vehicle case is considered with no degrees of freedom. The comparison of the bogie motion without and with secondary suspension in the vehicle case is made. The solution is made for motion on the straight railway and constant forward velocity. The mathematical model of the railway vehicle bogie is created and the numerical solution of this mathematical model is made by own developed software which allows to simulate a bogie motion in dependence on initial values.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BK - Mechanika tekutin
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Výzkumné centrum kolejových vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Engineering Mechanics 2008
ISBN
978-80-87012-11-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
—
Název nakladatele
Institute of Thermomechanics AS CR
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Svratka
Datum konání akce
15. 5. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—