Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metallographic examination of carburized blasting wheel

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F14%3A43927468" target="_blank" >RIV/49777513:23210/14:43927468 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.kmm.zcu.cz" target="_blank" >http://www.kmm.zcu.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Metallographic examination of carburized blasting wheel

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present article is based on multiple examinations of a blasting wheel. According to specifications, the wheel is to be carburized to obtain a case depth of 4 mm. This requirement was set out by the designer in order to improve the wheel's life. On the other hand, there is an effort to keep the cost of the untreated part and the price of carburizing and quenching operations as low as possible, which in turn affects the selection of material suppliers and heat treating contractors. As a result of thiscost policy, the products are carburized in one heat treating shop and then heat treated in another. If the resulting part fails to meet specifications, it is difficult to identify the culprit. Omitting the tempering operation after quenching, as expressly specified by the designers on the drowing, proved another deficiency. The quality of this product has been monitored on a long term basis. Emphasis was laid on metallographic observation and on measurinf hardness profiles. Results of

  • Název v anglickém jazyce

    Metallographic examination of carburized blasting wheel

  • Popis výsledku anglicky

    The present article is based on multiple examinations of a blasting wheel. According to specifications, the wheel is to be carburized to obtain a case depth of 4 mm. This requirement was set out by the designer in order to improve the wheel's life. On the other hand, there is an effort to keep the cost of the untreated part and the price of carburizing and quenching operations as low as possible, which in turn affects the selection of material suppliers and heat treating contractors. As a result of thiscost policy, the products are carburized in one heat treating shop and then heat treated in another. If the resulting part fails to meet specifications, it is difficult to identify the culprit. Omitting the tempering operation after quenching, as expressly specified by the designers on the drowing, proved another deficiency. The quality of this product has been monitored on a long term basis. Emphasis was laid on metallographic observation and on measurinf hardness profiles. Results of

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Přínos metalografie pro řešení výrobních problémů

  • ISBN

    978-80-01-05474-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    227-234

  • Název nakladatele

    ČVUT v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Lázně Libverda

  • Datum konání akce

    17. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku