Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Parametric calculations of allowable operating stresses in vehicle components under fatigue loading

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F16%3A43930755" target="_blank" >RIV/49777513:23210/16:43930755 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Parametric calculations of allowable operating stresses in vehicle components under fatigue loading

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study presents two possible approaches to calculating the fatigue service life of a structural detail of the body of a road vehicle. The first approach, which is more common, relies on laboratory fatigue testing of the detail. Its underlying assumption is that it is possible to determine the actual stresses on the detail using strain-gauges fitted to a vehicle prototype in service. In the other approach, design stress spectra are generated and input into parametric calculation to find the maximum allowable service stresses at which the desired fatigue service life of the structural detail of the body is still guaranteed.

  • Název v anglickém jazyce

    Parametric calculations of allowable operating stresses in vehicle components under fatigue loading

  • Popis výsledku anglicky

    This study presents two possible approaches to calculating the fatigue service life of a structural detail of the body of a road vehicle. The first approach, which is more common, relies on laboratory fatigue testing of the detail. Its underlying assumption is that it is possible to determine the actual stresses on the detail using strain-gauges fitted to a vehicle prototype in service. In the other approach, design stress spectra are generated and input into parametric calculation to find the maximum allowable service stresses at which the desired fatigue service life of the structural detail of the body is still guaranteed.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1502" target="_blank" >LO1502: Rozvoj Regionálního technologického institutu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů