Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Deterministic and probabilistic fatigue life calculations of a damaged welded joint in the construction of the trolleybus rear axle

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F18%3A43953718" target="_blank" >RIV/49777513:23210/18:43953718 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1350630718301298?via%3Dihub" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1350630718301298?via%3Dihub</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.engfailanal.2018.07.015" target="_blank" >10.1016/j.engfailanal.2018.07.015</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Deterministic and probabilistic fatigue life calculations of a damaged welded joint in the construction of the trolleybus rear axle

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In trolleybuses in service, fatigue cracks were frequently encountered in a welded structural detail in their rear axle housing. Sufficiently representative stress-time histories for the critical cross section through this part were obtained by measurement during rides with empty as well as fully-loaded vehicles. The fatigue characteristics of the critical location had to be established by estimation. This information was used as the basis for parametric calculations of fatigue life. The main purpose of these calculations was to ascertain whether these in-service failures could have been predicted (and prevented) during the design stage, and what their main cause had been. Furthermore, this investigation explored the feasibility of verifying this structural detail&apos;s service life using the fatigue life distribution function. The paper is expanded work published at the 2nd International Conference on Structural Integrity, ICSI 2017, 4-7 September 2017, Funchal, Madeira, Portugal [1].

  • Název v anglickém jazyce

    Deterministic and probabilistic fatigue life calculations of a damaged welded joint in the construction of the trolleybus rear axle

  • Popis výsledku anglicky

    In trolleybuses in service, fatigue cracks were frequently encountered in a welded structural detail in their rear axle housing. Sufficiently representative stress-time histories for the critical cross section through this part were obtained by measurement during rides with empty as well as fully-loaded vehicles. The fatigue characteristics of the critical location had to be established by estimation. This information was used as the basis for parametric calculations of fatigue life. The main purpose of these calculations was to ascertain whether these in-service failures could have been predicted (and prevented) during the design stage, and what their main cause had been. Furthermore, this investigation explored the feasibility of verifying this structural detail&apos;s service life using the fatigue life distribution function. The paper is expanded work published at the 2nd International Conference on Structural Integrity, ICSI 2017, 4-7 September 2017, Funchal, Madeira, Portugal [1].

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1502" target="_blank" >LO1502: Rozvoj Regionálního technologického institutu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ENGINEERING FAILURE ANALYSIS

  • ISSN

    1350-6307

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    93

  • Číslo periodika v rámci svazku

    NOV 2018

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    257-267

  • Kód UT WoS článku

    000441524300021

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85050306597