Rám a primární vypružení úzkorozchodného tramvajového podvozku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F17%3A43931640" target="_blank" >RIV/49777513:23210/17:43931640 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rám a primární vypružení úzkorozchodného tramvajového podvozku
Popis výsledku v původním jazyce
Rám podvozku je tvořen dvojicí příčníků, spojených podélníky, které přecházejí v konzoly primárního vypružení a vedení dvojkolí. Nestandardní primární vypružení a vedení dvojkolí tvoří dvojice lisových pružnic. Pružnice jsou jedním okem ukotveny v konzolách vypružení, druhým na ložiskové skříni. Opasek uprostřed listové pružnice se opírá o rám podvozku. Na rámu jsou také vytvořeny konzoly pro zavěšení trakčního motoru a převodovky. Výhodou tohoto řešení je úspora hmotnosti na rámu podvozku 150 kg proti standardnímu řešení.
Název v anglickém jazyce
The frame and suspension primary narrow-track tram bogie
Popis výsledku anglicky
The bogie frame is formed by two cross members connected by longitudinal members which pass the primary suspension bracket and the axle guide. Nonstandard primary suspension and axle guide comprises a pair of press leaf springs. Spring is anchored in one eye suspension brackets, The other on the bearing box. Belt middle leaf spring is supported on the bodie frame. The frame is also a bracket for hanging the traction motor and gearbox. The advantage of this solution is to weight saving of the bodie frame 150 kg against the standard solutions.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TG02010011" target="_blank" >TG02010011: Podpora komerčních příležitostí ZČU</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
FV007/2017/21200
Číselná identifikace
FV007/2017/21200
Technické parametry
Funkční vzorek je výsledkem řešení projektu "Výzkum a vývoj hmotnostně optimalizovaných komponentů pro kolejová vozidla. Bližší informace u Doc. Ing. Petra Hellera, CSc., pheller@rti.zcu.cz, tel.: 377 638 259.
Ekonomické parametry
Funkční vzorek je výsledkem řešení projektu "Výzkum a vývoj hmotnostně optimalizovaných komponentů pro kolejová vozidla". Bližší informace u Doc. Ing. Petra Hellera, CSc., pheller@rti.zcu.cz, tel.: 377 638 259.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
49777513
Název vlastníka
Západočeská univerzita v Plzni
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—