Trakční podvozek pro tramvajová vozidla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F14%3A43923657" target="_blank" >RIV/49777513:23210/14:43923657 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://rti.zcu.cz/spoluprace/Aplikovane_vvstupy/2015.html" target="_blank" >http://rti.zcu.cz/spoluprace/Aplikovane_vvstupy/2015.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Trakční podvozek pro tramvajová vozidla
Popis výsledku v původním jazyce
Rám trakčního tramvajového podvozku je tvořen pouze hlavním příčníkem. Příčník se skládá ze svařovaného skříňového průřezu, na kterém je umístěn trakční motor vně rámu na konzole. Součástí konzoly hlavního příčníku je závěs pro zavěšení převodovky. Na podvozjku je použito standardní dvojkolí s menšími koly, která umožňuje lepší jízdní vlastnosti. Vedení dvojkolí tvoří dva páry listových pružin, uložené otočně na hlavním příčníku a ložiskovém domku. Pružiny jsou paralelně řazené nad sebou a zároveň tvoříprimární vypružení, které nepotřebuje paralelní tlumiče díky tření mezi listy. Tímto uspořádáním odpadají podélníky rámu podvozku. Listové pružiny jsou uprostřed spojeny ojničkami, které jsou uloženy na čepech objímky listové pružiny. Součástí primárního vypružení je úhlová páka, díky které se listové pružiny chovají jako převislé nosníkyna dvou podporách, které umožňují pružení. Přenos příčných sil je zajištěň pomocí zkřížených táhel mezi ložiskovým domkem a hlavním příčníkem. Táhla js
Název v anglickém jazyce
Traction undercarriage for tramway vehicles
Popis výsledku anglicky
Tram traction bogie frame consists only of the main crossbeam. Crosspiece consists of a welded box-section on which the traction motor is disposed outside the frame on the bracket. Part of the main cross member is a bracket means for suspending transmission. On podvozjku used standard wheelset with smaller wheels, which allows for better driveability. Axle guide is formed by two pairs of leaf springs rotatably mounted on the main cross-member and the bearing housing. Parallel springs are ranked above them and also forms the primary suspension, which does not need a parallel damper due to friction between the sheets. This arrangement eliminates the chassis side-members. The leaf springs are connected by the middle ojničkami that are stored on the pins of the leaf spring sleeve. Part of the primary suspension is angled lever that makes the leaf springs act as overhanging nosníkyna two supports, which enable springing. Transmission of transverse forces is ensured by cross-linkage between
Klasifikace
Druh
F<sub>uzit</sub> - Užitný vzor
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0093" target="_blank" >ED2.1.00/03.0093: Regionální technologický institut - RTI</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo patentu nebo vzoru
27595
Vydavatel
CZ001 -
Název vydavatele
Industrial Property Office
Místo vydání
Prague
Stát vydání
CZ - Česká republika
Datum přijetí
—
Název vlastníka
Západočeská univerzita v Plzni
Způsob využití
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence