Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Technologie výroby a návrh vložky válce maloobjemového motocyklu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F17%3A43950228" target="_blank" >RIV/49777513:23210/17:43950228 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Technologie výroby a návrh vložky válce maloobjemového motocyklu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato práce se zabývá návrhem a výrobou motocyklové vložky válce motoru Jawa 50 za účelem zvýšení výkonových charakteristik Vložka válce je zalisována v hliníkovém obalu se žebry a tvoří tak spolu motocyklový válec dvoudobého motoru. Prvotními kroky při řešení této problematiky bylo zmapování technických detailů sériově vyráběného motocyklového válce. Účelem je zjištění omezujících parametrů pro prováděné úpravy, a to zejména vložky válce tak, aby motocykl mohl být používán pro závodní účely. Kromě návrhu vložky se práce zabývá návrhem jejího upnutí a obrobení pomocí soustružnicko-frézovacího centra na základě NC programu vytvořeného pomocí programu SolidCAM. Cílem práce je vyrobit vložku válce tak, aby s hliníkovým obalem tvořila motocyklový válec závodního motoru a uspokojila tak potřeby závodního týmu se záměrem dosažení přeních pozic v terénních i silničních závodech. Základ tvoří důslednost návrhu a přesnost výroby, aby motor mohl dosáhnout požadovaných parametrů s ohledem na pásmo použitelnosti, chlazení motoru, odstupňování převodovky, životnosti motoru a na další omezující parametry.

  • Název v anglickém jazyce

    Production tehcnology and a design of cylinder liner of a small-volume motorcycle

  • Popis výsledku anglicky

    This work deals with the design and production of the Jawa 50 engine cylinder liner in order to increase performance characteristics. The cylinder liner is pressed in aluminum case with ribs form a two-stroke motorcycle cylinder. This cylinder uses loop scavenging to fill the cylinder and combustion chamber. The first steps in solving this problem was mapping the technical details of the original produced motorcycle cylinder. The purpose is to find restrictive parameters for the adjustments so that the motorcycle can be used for racing purposes. Real life application is determined in particular by the performance that can be achieved by modifying the cylinder. Except the design of the insert, the thesis deals with the design of its clamping and machining in the turning-milling center based on the NC program created by the SolidCAM program. Since there is a limited amount of machining of a part used in motorcycle races, emphasis is placed on the consistency of milling suface shapes rather than on productivity and time consumption. To manufacturing of the ports, it was necessary to use 5-axis milling. The aim of the work is to make the cylinder liner so as to form the motorcycle cylinder so as to form the motorcycle cylinder ot the race engine with the aluminum case and to satisfy the need of the racing team order to achieve the first position in off-road and road races. Design uses similarities with scavenging systems in advanced cylinders of leading manufacturers and numerical apparatuses for precise timing application to the oversquare engine Jawa 50. The project is divided into two variants. The first variant marked as RS is based on the original engine liner. The second variant, marked as 5K, is not limited by the original design because it comes from a cast iron tube. All the modifications are based on the shape changes. The material used remains cast iron with lamellar graphite. The basis is consistency of design and production accuracy so taht the engine can achiveve the required parameters with regar to usability, engine cooling, gearbox setup, engine life and other limiting parameters.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Strojírenská technologie

  • ISSN

    1211-4162

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    76-80

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus