Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Virtual reality and its influence on training and education - Literature review

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F17%3A43950255" target="_blank" >RIV/49777513:23210/17:43950255 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.daaam.info/Downloads/Pdfs/proceedings/proceedings_2017/100.pdf" target="_blank" >http://www.daaam.info/Downloads/Pdfs/proceedings/proceedings_2017/100.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2507/28th.daaam.proceedings.100" target="_blank" >10.2507/28th.daaam.proceedings.100</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Virtual reality and its influence on training and education - Literature review

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents a robust literature review on the subject of Virtual Reality and its use in training and educational systems. Firstly, the beginnings of Virtual Reality are presented, then, advantages and disadvantages of virtual reality environments are described. Various characteristics of Virtual Reality are highlighted, which have positive or negative influence on learning or training ability of individuals. It is shown how various organizations could benefit from using virtual reality in their daily activities. Such aspect as sense of presence is also described, which has tremendous effect on how subjects perceive information in virtual world.

  • Název v anglickém jazyce

    Virtual reality and its influence on training and education - Literature review

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents a robust literature review on the subject of Virtual Reality and its use in training and educational systems. Firstly, the beginnings of Virtual Reality are presented, then, advantages and disadvantages of virtual reality environments are described. Various characteristics of Virtual Reality are highlighted, which have positive or negative influence on learning or training ability of individuals. It is shown how various organizations could benefit from using virtual reality in their daily activities. Such aspect as sense of presence is also described, which has tremendous effect on how subjects perceive information in virtual world.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20300 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1502" target="_blank" >LO1502: Rozvoj Regionálního technologického institutu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 28th DAAAM International Symposium

  • ISBN

    978-3-902734-11-2

  • ISSN

    1726-9679

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    708-717

  • Název nakladatele

    DAAAM International

  • Místo vydání

    Vienna

  • Místo konání akce

    Zadar

  • Datum konání akce

    8. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku