Virtual reality and its influence on training and education - Literature review
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F17%3A43950255" target="_blank" >RIV/49777513:23210/17:43950255 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.daaam.info/Downloads/Pdfs/proceedings/proceedings_2017/100.pdf" target="_blank" >http://www.daaam.info/Downloads/Pdfs/proceedings/proceedings_2017/100.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2507/28th.daaam.proceedings.100" target="_blank" >10.2507/28th.daaam.proceedings.100</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Virtual reality and its influence on training and education - Literature review
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents a robust literature review on the subject of Virtual Reality and its use in training and educational systems. Firstly, the beginnings of Virtual Reality are presented, then, advantages and disadvantages of virtual reality environments are described. Various characteristics of Virtual Reality are highlighted, which have positive or negative influence on learning or training ability of individuals. It is shown how various organizations could benefit from using virtual reality in their daily activities. Such aspect as sense of presence is also described, which has tremendous effect on how subjects perceive information in virtual world.
Název v anglickém jazyce
Virtual reality and its influence on training and education - Literature review
Popis výsledku anglicky
This paper presents a robust literature review on the subject of Virtual Reality and its use in training and educational systems. Firstly, the beginnings of Virtual Reality are presented, then, advantages and disadvantages of virtual reality environments are described. Various characteristics of Virtual Reality are highlighted, which have positive or negative influence on learning or training ability of individuals. It is shown how various organizations could benefit from using virtual reality in their daily activities. Such aspect as sense of presence is also described, which has tremendous effect on how subjects perceive information in virtual world.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20300 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1502" target="_blank" >LO1502: Rozvoj Regionálního technologického institutu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 28th DAAAM International Symposium
ISBN
978-3-902734-11-2
ISSN
1726-9679
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
708-717
Název nakladatele
DAAAM International
Místo vydání
Vienna
Místo konání akce
Zadar
Datum konání akce
8. 11. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—