Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DIGITIZATION IN THE TECHNICAL SERVICE MANAGEMENT SYSTEM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F18%3A43951584" target="_blank" >RIV/49777513:23210/18:43951584 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.mmscience.eu/content/file/archives/MM_Science_2017105.pdf" target="_blank" >http://www.mmscience.eu/content/file/archives/MM_Science_2017105.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17973/MMSJ.2018_03_2017105" target="_blank" >10.17973/MMSJ.2018_03_2017105</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DIGITIZATION IN THE TECHNICAL SERVICE MANAGEMENT SYSTEM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to focus on digitization and its disrupting effects on production, using innovative approaches. The article shows how and where to start with digitization in plants. Nowadays, the term technical service management system digitization is gaining in prominence. New concepts, information and communication technologies (ICT) change the overall view of and the approach to production and its auxiliary and service processes. In today’s plants, this area is closely monitored and optimized. Long-term trends in technical service are efficient machinery and equipment management with minimal cost (resources) and use of troubleshooting devices, sensors, ICT. Nowadays, plants can collect and analyze greater amount of relevant information than in the past. In turn, these data help them optimize their processes and ensure their sustainability.

  • Název v anglickém jazyce

    DIGITIZATION IN THE TECHNICAL SERVICE MANAGEMENT SYSTEM

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to focus on digitization and its disrupting effects on production, using innovative approaches. The article shows how and where to start with digitization in plants. Nowadays, the term technical service management system digitization is gaining in prominence. New concepts, information and communication technologies (ICT) change the overall view of and the approach to production and its auxiliary and service processes. In today’s plants, this area is closely monitored and optimized. Long-term trends in technical service are efficient machinery and equipment management with minimal cost (resources) and use of troubleshooting devices, sensors, ICT. Nowadays, plants can collect and analyze greater amount of relevant information than in the past. In turn, these data help them optimize their processes and ensure their sustainability.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MM Science Journal

  • ISSN

    1803-1269

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    March 2018

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    2260-2266

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85043391756