Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rameno polopantografického sběrače proudu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F18%3A43952121" target="_blank" >RIV/49777513:23210/18:43952121 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://isdv.upv.cz/webapp/resdb.print_detail.det?pspis=PUV/34465&plang=CS" target="_blank" >https://isdv.upv.cz/webapp/resdb.print_detail.det?pspis=PUV/34465&plang=CS</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rameno polopantografického sběrače proudu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Rameno polopantografového sběrače proudu kolejového vozidla určeného zejména pro vysokorychlostní lokomotivy, je tvořené trubkou opatřenou příčnými kovovými vložkami. trubka je zhotovena z kompozitu a její integrální součástí jsou příčné kovové vložky, s nimiž je trubka spojená společným ovinutím. Nahrazení meteriálu trubky kompozitem jednak snižuje hmotnost horního ramene a současně přebítá funkci tlumiče vibrací mezi kolejovým vozidelem a trolejí. Zhotovení ramene z trubky a kovových vložek společným ivinutím zvoleným kompozitem je rovněž zárukou jejihc dokonalé soudržnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    The arm of a half-pantograph current collector

  • Popis výsledku anglicky

    The solution is the arm of a semi-pantograph current collector designed especially for high-speed locomotives; the upper arm consists of a tube with transverse metal supports. The most commonly used current collectors for track vehicles are semi-pantograph gauges. Such a pantograph consists of a system of arms and rods that is movable only in the vertical direction. The head of the collector with the rails is movable only vertically. The collector assembly is usually made of steel and it forms the lower arm and both (guiding and coupling) rods. The use of these metal parts results in a higher weight. There are vibrations generated and transmitted (especially) in the upper arm and the guiding rod. High weight and low damping of the vibrations have a negative effect on the constant tightening of the assembly to the trolley. Replacing the material of the upper arm and rod the composite reduces the weight and at the same time assumes the function of the vibration damper between the rail vehicle and the carriage. Making the upper arm by wrapping the chosen composite is a guarantee of their perfect cohesion.

Klasifikace

  • Druh

    F<sub>uzit</sub> - Užitný vzor

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1502" target="_blank" >LO1502: Rozvoj Regionálního technologického institutu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Číslo patentu nebo vzoru

    31505

  • Vydavatel

    CZ001 -

  • Název vydavatele

    Industrial Property Office

  • Místo vydání

    Prague

  • Stát vydání

    CZ - Česká republika

  • Datum přijetí

  • Název vlastníka

    Západočeská univerzita v Pluni

  • Způsob využití

    A - Výsledek využívá pouze poskytovatel

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence