Rameno polopantografického sběrače proudu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F18%3A43952121" target="_blank" >RIV/49777513:23210/18:43952121 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://isdv.upv.cz/webapp/resdb.print_detail.det?pspis=PUV/34465&plang=CS" target="_blank" >https://isdv.upv.cz/webapp/resdb.print_detail.det?pspis=PUV/34465&plang=CS</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rameno polopantografického sběrače proudu
Popis výsledku v původním jazyce
Rameno polopantografového sběrače proudu kolejového vozidla určeného zejména pro vysokorychlostní lokomotivy, je tvořené trubkou opatřenou příčnými kovovými vložkami. trubka je zhotovena z kompozitu a její integrální součástí jsou příčné kovové vložky, s nimiž je trubka spojená společným ovinutím. Nahrazení meteriálu trubky kompozitem jednak snižuje hmotnost horního ramene a současně přebítá funkci tlumiče vibrací mezi kolejovým vozidelem a trolejí. Zhotovení ramene z trubky a kovových vložek společným ivinutím zvoleným kompozitem je rovněž zárukou jejihc dokonalé soudržnosti.
Název v anglickém jazyce
The arm of a half-pantograph current collector
Popis výsledku anglicky
The solution is the arm of a semi-pantograph current collector designed especially for high-speed locomotives; the upper arm consists of a tube with transverse metal supports. The most commonly used current collectors for track vehicles are semi-pantograph gauges. Such a pantograph consists of a system of arms and rods that is movable only in the vertical direction. The head of the collector with the rails is movable only vertically. The collector assembly is usually made of steel and it forms the lower arm and both (guiding and coupling) rods. The use of these metal parts results in a higher weight. There are vibrations generated and transmitted (especially) in the upper arm and the guiding rod. High weight and low damping of the vibrations have a negative effect on the constant tightening of the assembly to the trolley. Replacing the material of the upper arm and rod the composite reduces the weight and at the same time assumes the function of the vibration damper between the rail vehicle and the carriage. Making the upper arm by wrapping the chosen composite is a guarantee of their perfect cohesion.
Klasifikace
Druh
F<sub>uzit</sub> - Užitný vzor
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1502" target="_blank" >LO1502: Rozvoj Regionálního technologického institutu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo patentu nebo vzoru
31505
Vydavatel
CZ001 -
Název vydavatele
Industrial Property Office
Místo vydání
Prague
Stát vydání
CZ - Česká republika
Datum přijetí
—
Název vlastníka
Západočeská univerzita v Pluni
Způsob využití
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence