Vliv parametrů technologie press-hardeningu na vlastnosti AHS ocelí pro automotive
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F18%3A43952923" target="_blank" >RIV/49777513:23210/18:43952923 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.kovarenstvi.cz/cs/archiv-clanku" target="_blank" >http://www.kovarenstvi.cz/cs/archiv-clanku</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv parametrů technologie press-hardeningu na vlastnosti AHS ocelí pro automotive
Popis výsledku v původním jazyce
Během vývoje nových ocelí pro automotive průmysl je kladen důraz především na vysoké hodnoty jejich pevnosti. Díky tomu je možné uspořit náklady na materiál a tedy i snížit provozní náklady. Za tímto účelem byly firmou SSAB navrženy dvě nové vysokopevné (AHS) oceli Docol PHS 1800 a Docol PHS 2000. Obě oceli jsou legované borem a jsou určené pro zpracování technologií press-hardening.I přes malé množství legujících prvků dosahují tyto oceli po tváření extrémně vysokých pevností a ve vozidlech slouží jako konstrukční prvky v prostoru pro cestující. Pro návrh ideálního průběhu tepelného zpracování bylo použito materiálově-technologické modelování a termomechanický simulátor. Touto cestou bylo možné měnit a sledovat velké množství procesních parametrů a následně zjišťovat vývoj mechanických vlastností, přičemž došlo k úspoře materiálu i nákladů,díky použití malého množství materiálu a odzkoušení režimů mimo reálný proces.
Název v anglickém jazyce
Influence of Press-Hardening Parameters on AHS Steels Properties for Automotive
Popis výsledku anglicky
During the development of new steels for the automotive industry, a great emphasis is placed on the high values of their mechanical properties. This makes it possible to save material costs and thus reduce operating costs. For this purpose,twonew high-strength (AHS) Steel Docols PHS 1800 and Docol PHS 2000 were designed by SSAB. Both steels are alloyed with boron and are intended for processing by the press-hardening process. Despite the small amount of their alloying elements, they reach extremely high strength values after formingand thanks to that they serve as safety elements in the passenger compartment. The design of the ideal treatment was determined using material-technological modeling and thermomechanical simulator. This way, it was possible to change and monitor a large number of process parameters, and then to determine the development of mechanical properties while saving material amount and costs by using a small amount of material and testing modes outside the real process.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20501 - Materials engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1502" target="_blank" >LO1502: Rozvoj Regionálního technologického institutu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů