Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Polyurethane foam behaviour during impact

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F18%3A43953199" target="_blank" >RIV/49777513:23210/18:43953199 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/pdf/2018/16/matecconf_mms2018_02050.pdf" target="_blank" >https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/pdf/2018/16/matecconf_mms2018_02050.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/201815702050" target="_blank" >10.1051/matecconf/201815702050</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Polyurethane foam behaviour during impact

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution is focused on the passive safety of the railway vehicles interiors. The passive safety has become a new area of the rail vehicles design. In the field of rail vehicles interior passive safety the computer simulations are most widely used. The computer simulations must be based on relevant material data. For some common materials (eg. steel, aluminium, etc.) the material data are ascertainable. The interiors of rail vehicles contain quite specific materials frequently. One of the material with more complicated mechanical properties is polyurethane foam (PUR). The aim of this paper is to present validation of material parameters for specific polyurethane foam by experiment. The material properties (for seat made from Elastoflex W 5662 covered with Holdsworth BHLH 31634) will be useful for further simulations.

  • Název v anglickém jazyce

    Polyurethane foam behaviour during impact

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution is focused on the passive safety of the railway vehicles interiors. The passive safety has become a new area of the rail vehicles design. In the field of rail vehicles interior passive safety the computer simulations are most widely used. The computer simulations must be based on relevant material data. For some common materials (eg. steel, aluminium, etc.) the material data are ascertainable. The interiors of rail vehicles contain quite specific materials frequently. One of the material with more complicated mechanical properties is polyurethane foam (PUR). The aim of this paper is to present validation of material parameters for specific polyurethane foam by experiment. The material properties (for seat made from Elastoflex W 5662 covered with Holdsworth BHLH 31634) will be useful for further simulations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20501 - Materials engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1502" target="_blank" >LO1502: Rozvoj Regionálního technologického institutu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MATEC Web of Conferences

  • ISBN

  • ISSN

    2261-236X

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1-9

  • Název nakladatele

    EDP Sciences

  • Místo vydání

    Les Ulis Cedex A

  • Místo konání akce

    Sklené Teplice, Slovensko

  • Datum konání akce

    5. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku