Polyurethane foam behaviour during impact
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F18%3A43953199" target="_blank" >RIV/49777513:23210/18:43953199 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/pdf/2018/16/matecconf_mms2018_02050.pdf" target="_blank" >https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/pdf/2018/16/matecconf_mms2018_02050.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/201815702050" target="_blank" >10.1051/matecconf/201815702050</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Polyurethane foam behaviour during impact
Popis výsledku v původním jazyce
This contribution is focused on the passive safety of the railway vehicles interiors. The passive safety has become a new area of the rail vehicles design. In the field of rail vehicles interior passive safety the computer simulations are most widely used. The computer simulations must be based on relevant material data. For some common materials (eg. steel, aluminium, etc.) the material data are ascertainable. The interiors of rail vehicles contain quite specific materials frequently. One of the material with more complicated mechanical properties is polyurethane foam (PUR). The aim of this paper is to present validation of material parameters for specific polyurethane foam by experiment. The material properties (for seat made from Elastoflex W 5662 covered with Holdsworth BHLH 31634) will be useful for further simulations.
Název v anglickém jazyce
Polyurethane foam behaviour during impact
Popis výsledku anglicky
This contribution is focused on the passive safety of the railway vehicles interiors. The passive safety has become a new area of the rail vehicles design. In the field of rail vehicles interior passive safety the computer simulations are most widely used. The computer simulations must be based on relevant material data. For some common materials (eg. steel, aluminium, etc.) the material data are ascertainable. The interiors of rail vehicles contain quite specific materials frequently. One of the material with more complicated mechanical properties is polyurethane foam (PUR). The aim of this paper is to present validation of material parameters for specific polyurethane foam by experiment. The material properties (for seat made from Elastoflex W 5662 covered with Holdsworth BHLH 31634) will be useful for further simulations.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20501 - Materials engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1502" target="_blank" >LO1502: Rozvoj Regionálního technologického institutu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MATEC Web of Conferences
ISBN
—
ISSN
2261-236X
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1-9
Název nakladatele
EDP Sciences
Místo vydání
Les Ulis Cedex A
Místo konání akce
Sklené Teplice, Slovensko
Datum konání akce
5. 9. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—