Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strukturální optimalizace kloboukové části karoserie vozu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F19%3A43956076" target="_blank" >RIV/49777513:23210/19:43956076 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Strukturální optimalizace kloboukové části karoserie vozu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předmětem výzkumu bylo nalezení optimální nosné struktury kloboukové části karoserie vozu pro tři základní zátěžné stavy (U-ohyb, torzní tuhost a linearizované zatížení od levostranného čelního nárazu). Samotná strukturální analýza byla řešena za využití topologické optimalizace aplikované na numerickém modelu na principu metody konečných prvků. Optimalizace byla provedena jednak pro samostatné zátěžné stavy tak i pro kombinované zatížení s následnou verifikací výsledných struktur za pomoci lineárních statických úloh. Celkově bylo provedeno několik iterací se zmenšenou velikostí sítě až k hranici dostupné výpočetní kapacity.

  • Název v anglickém jazyce

    Structural optimization of upper unibody segment of a car chassis

  • Popis výsledku anglicky

    The main goal of the research was to find an optimized structure of upper unibody segment of a car chassis for three fundamental load conditions (U-bending, torsional stiffness and linearized loading caused by a driver-side (left) small overlap frontal impact). The analysis itself was done using a software for topology optimization based on a numerical model and principal of a finite element method. The optimization was done for each of the load cases as well as for combined load scenario. Verification of the outcome structures was concluded using a linear statics theorem. Several iterations with minimized size of mesh cells were done. The size of the mesh cells was reduced and pushed to a limit of the hardware computation capacity.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    1

  • Místo vydání

  • Název nakladatele resp. objednatele

    ŠKODA AUTO a.s.

  • Verze