Strukturální optimalizace kloboukové části karoserie vozu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F19%3A43956076" target="_blank" >RIV/49777513:23210/19:43956076 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Strukturální optimalizace kloboukové části karoserie vozu
Popis výsledku v původním jazyce
Předmětem výzkumu bylo nalezení optimální nosné struktury kloboukové části karoserie vozu pro tři základní zátěžné stavy (U-ohyb, torzní tuhost a linearizované zatížení od levostranného čelního nárazu). Samotná strukturální analýza byla řešena za využití topologické optimalizace aplikované na numerickém modelu na principu metody konečných prvků. Optimalizace byla provedena jednak pro samostatné zátěžné stavy tak i pro kombinované zatížení s následnou verifikací výsledných struktur za pomoci lineárních statických úloh. Celkově bylo provedeno několik iterací se zmenšenou velikostí sítě až k hranici dostupné výpočetní kapacity.
Název v anglickém jazyce
Structural optimization of upper unibody segment of a car chassis
Popis výsledku anglicky
The main goal of the research was to find an optimized structure of upper unibody segment of a car chassis for three fundamental load conditions (U-bending, torsional stiffness and linearized loading caused by a driver-side (left) small overlap frontal impact). The analysis itself was done using a software for topology optimization based on a numerical model and principal of a finite element method. The optimization was done for each of the load cases as well as for combined load scenario. Verification of the outcome structures was concluded using a linear statics theorem. Several iterations with minimized size of mesh cells were done. The size of the mesh cells was reduced and pushed to a limit of the hardware computation capacity.
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
1
Místo vydání
—
Název nakladatele resp. objednatele
ŠKODA AUTO a.s.
Verze
—