Topology Optimization of B-pillar with Respect to Mesh Type and Size
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F20%3A43961260" target="_blank" >RIV/49777513:23210/20:43961260 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/776/1/012025/pdf" target="_blank" >https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/776/1/012025/pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1088/1757-899X/776/1/012025" target="_blank" >10.1088/1757-899X/776/1/012025</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Topology Optimization of B-pillar with Respect to Mesh Type and Size
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the influence of different mesh types and element sizes in topology optimization. Meshes from brick elements, tetrahedral elements and combination of both of them were compared in sizes 20, 10 and 7mm. B-Pillar, structural car component, is used here in order to verify the sensitivity of topology optimization due to these changes. Loading case is considering side force 140 kN. Moreover, different solvers implemented in Siemens NX 12 (RAMP, LINEAR, LATTICE and SIMP) were used to analyse how they influence this particular optimization process. It is obvious that highest number of FEM elements is rapidly improving convergence and optimization results but computational time is increasing.
Název v anglickém jazyce
Topology Optimization of B-pillar with Respect to Mesh Type and Size
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the influence of different mesh types and element sizes in topology optimization. Meshes from brick elements, tetrahedral elements and combination of both of them were compared in sizes 20, 10 and 7mm. B-Pillar, structural car component, is used here in order to verify the sensitivity of topology optimization due to these changes. Loading case is considering side force 140 kN. Moreover, different solvers implemented in Siemens NX 12 (RAMP, LINEAR, LATTICE and SIMP) were used to analyse how they influence this particular optimization process. It is obvious that highest number of FEM elements is rapidly improving convergence and optimization results but computational time is increasing.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF18_069%2F0010040" target="_blank" >EF18_069/0010040: Výzkum aditivních technologií pro budoucí uplatnění ve strojírenské praxi - RTI plus</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IOP Conference Series: Materials Science and Engineering
ISBN
—
ISSN
1757-8981
e-ISSN
1757-899X
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
IOP Publishing LTD
Místo vydání
Bristol
Místo konání akce
Liptovský Ján
Datum konání akce
3. 9. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—