Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Practical notes for assessing the fatigue life of bodyworks of buses and trolleybuses

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F19%3A43956909" target="_blank" >RIV/49777513:23210/19:43956909 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2452321619305323?via%3Dihub" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2452321619305323?via%3Dihub</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.prostr.2019.12.064" target="_blank" >10.1016/j.prostr.2019.12.064</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Practical notes for assessing the fatigue life of bodyworks of buses and trolleybuses

  • Popis výsledku v původním jazyce

    When developing a new vehicle, the prescribed fatigue criteria must be met in all important structural nodes of the vehicle bodywork. Maximum stress amplitudes (stress ranges) must be lower than permissible values when the vehicle crosses significant road unevenness. The development stages are: 1) projecting and design of vehicle; 2) investigation of vehicle function sample on test stand; 3) measurement of vehicle prototype. In case the prescribed condition is not fulfilled, it is necessary to recommend a modification of the vehicle bodywork. In any case, it is necessary to know the fatigue properties for various structural and technological variants of the body sections. These properties can be determined in advance by laboratory fatigue tests. The paper describes the assessment of fatigue life in successive phases of vehicle development and presents the results of fatigue tests of several variants of welded nodes used in body constructions.

  • Název v anglickém jazyce

    Practical notes for assessing the fatigue life of bodyworks of buses and trolleybuses

  • Popis výsledku anglicky

    When developing a new vehicle, the prescribed fatigue criteria must be met in all important structural nodes of the vehicle bodywork. Maximum stress amplitudes (stress ranges) must be lower than permissible values when the vehicle crosses significant road unevenness. The development stages are: 1) projecting and design of vehicle; 2) investigation of vehicle function sample on test stand; 3) measurement of vehicle prototype. In case the prescribed condition is not fulfilled, it is necessary to recommend a modification of the vehicle bodywork. In any case, it is necessary to know the fatigue properties for various structural and technological variants of the body sections. These properties can be determined in advance by laboratory fatigue tests. The paper describes the assessment of fatigue life in successive phases of vehicle development and presents the results of fatigue tests of several variants of welded nodes used in body constructions.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1502" target="_blank" >LO1502: Rozvoj Regionálního technologického institutu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia Structural Integrity

  • ISBN

  • ISSN

    2452-3216

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    595-603

  • Název nakladatele

    Elsevier Science BV

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Senlis Francie

  • Datum konání akce

    20. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku