Practical notes for assessing the fatigue life of bodyworks of buses and trolleybuses
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F19%3A43956909" target="_blank" >RIV/49777513:23210/19:43956909 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2452321619305323?via%3Dihub" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2452321619305323?via%3Dihub</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.prostr.2019.12.064" target="_blank" >10.1016/j.prostr.2019.12.064</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Practical notes for assessing the fatigue life of bodyworks of buses and trolleybuses
Popis výsledku v původním jazyce
When developing a new vehicle, the prescribed fatigue criteria must be met in all important structural nodes of the vehicle bodywork. Maximum stress amplitudes (stress ranges) must be lower than permissible values when the vehicle crosses significant road unevenness. The development stages are: 1) projecting and design of vehicle; 2) investigation of vehicle function sample on test stand; 3) measurement of vehicle prototype. In case the prescribed condition is not fulfilled, it is necessary to recommend a modification of the vehicle bodywork. In any case, it is necessary to know the fatigue properties for various structural and technological variants of the body sections. These properties can be determined in advance by laboratory fatigue tests. The paper describes the assessment of fatigue life in successive phases of vehicle development and presents the results of fatigue tests of several variants of welded nodes used in body constructions.
Název v anglickém jazyce
Practical notes for assessing the fatigue life of bodyworks of buses and trolleybuses
Popis výsledku anglicky
When developing a new vehicle, the prescribed fatigue criteria must be met in all important structural nodes of the vehicle bodywork. Maximum stress amplitudes (stress ranges) must be lower than permissible values when the vehicle crosses significant road unevenness. The development stages are: 1) projecting and design of vehicle; 2) investigation of vehicle function sample on test stand; 3) measurement of vehicle prototype. In case the prescribed condition is not fulfilled, it is necessary to recommend a modification of the vehicle bodywork. In any case, it is necessary to know the fatigue properties for various structural and technological variants of the body sections. These properties can be determined in advance by laboratory fatigue tests. The paper describes the assessment of fatigue life in successive phases of vehicle development and presents the results of fatigue tests of several variants of welded nodes used in body constructions.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1502" target="_blank" >LO1502: Rozvoj Regionálního technologického institutu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia Structural Integrity
ISBN
—
ISSN
2452-3216
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
595-603
Název nakladatele
Elsevier Science BV
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Senlis Francie
Datum konání akce
20. 11. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—