Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

FROM DYNAMIC MODELS OF BUSES TO RELIABLE PREDICTION OF THE FATIGUE LIFE OF THEIR BODYWORKS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F20%3A43960334" target="_blank" >RIV/49777513:23210/20:43960334 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23520/20:43960334

  • Výsledek na webu

    <a href="https://paginas.fe.up.pt/~irf/Proceedings_IRF2020/data/papers/17200.pdf" target="_blank" >https://paginas.fe.up.pt/~irf/Proceedings_IRF2020/data/papers/17200.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    FROM DYNAMIC MODELS OF BUSES TO RELIABLE PREDICTION OF THE FATIGUE LIFE OF THEIR BODYWORKS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    When developing new vehicles as buses, trolleybuses and battery-powered electric buses, the prescribed fatigue criteria must be met in all important structural nodes of the vehicle bodywork. Maximum stress amplitudes (or stress ranges) must be lower than permissible values when the vehicle crosses significant road unevenness. In case the prescribed condition is not fulfilled, it is necessary to recommend a modification of the vehicle bodywork. It means to use sufficiently strength structural nodes. It is necessary to know the fatigue properties for various structural and technological variants of the bodywork sections. These properties can be determined in advance by laboratory fatigue tests. The paper describes an interesting case study of the assessment of fatigue life a trolleybus bodywork in design phase of vehicle development.

  • Název v anglickém jazyce

    FROM DYNAMIC MODELS OF BUSES TO RELIABLE PREDICTION OF THE FATIGUE LIFE OF THEIR BODYWORKS

  • Popis výsledku anglicky

    When developing new vehicles as buses, trolleybuses and battery-powered electric buses, the prescribed fatigue criteria must be met in all important structural nodes of the vehicle bodywork. Maximum stress amplitudes (or stress ranges) must be lower than permissible values when the vehicle crosses significant road unevenness. In case the prescribed condition is not fulfilled, it is necessary to recommend a modification of the vehicle bodywork. It means to use sufficiently strength structural nodes. It is necessary to know the fatigue properties for various structural and technological variants of the bodywork sections. These properties can be determined in advance by laboratory fatigue tests. The paper describes an interesting case study of the assessment of fatigue life a trolleybus bodywork in design phase of vehicle development.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1502" target="_blank" >LO1502: Rozvoj Regionálního technologického institutu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů