Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Koncept STEM se zaměřením na problematiku Industry 4.0

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F19%3A43956955" target="_blank" >RIV/49777513:23210/19:43956955 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.24132/PI.2019.08948.094-100" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.24132/PI.2019.08948.094-100</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24132/PI.2019.08948.094-100" target="_blank" >10.24132/PI.2019.08948.094-100</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Koncept STEM se zaměřením na problematiku Industry 4.0

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Technické vzdělání není, a ani nemůže být souborem samostatných znalostí a dovedností bez jakékoliv provázanosti. Více než v jakémkoliv jiném typu vzdělání je u technického vzdělání, a zejména u multioborových zaměření typu průmyslových inženýrů, potřeba klást důraz na provázanost znalostí a dovedností a dosáhnout tak synergie. Dá se říci, že toto platilo již dávno v historii, kdy největší objevitelé a vynálezci měli znalosti nejen průřezové v rámci jedné vědní kategorie, ale i napříč vědními disciplínami (přírodní vědy, technické vědy, filosofie, umění). V době čtvrté průmyslové revoluce (Průmysl 4.0) toto začíná být opět aktuální, protože nejen takto vzdělaný člověk bude mít pro společnost vysokou hodnotu, ale také bude mít ty nejlepší možné předpoklady pro to, aby v konkurenčním světě obstál.

  • Název v anglickém jazyce

    Průmysl 4.0; koncept STEM

  • Popis výsledku anglicky

    Technical education is not, and cannot be, a set of independent knowledge and skills without any interdependence. More than any other type of education, technical education, and in particular education with a multi-disciplinary focus, such as industrial engineering, needs to emphasize the interconnection of knowledge and skills to achieve synergy. It can be said that this was true long ago in history, when the greatest discoverers and inventors had knowledge not only in one discipline but also across disciplines (natural sciences, technical sciences, philosophy, art). At the time of the Fourth Industrial Revolution (Industry 4.0), this is becoming timely again, because a well-educated person will be of great value to society and also will be best placed to compete in a competitive world.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů