Koncept STEM se zaměřením na problematiku Industry 4.0
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F19%3A43956955" target="_blank" >RIV/49777513:23210/19:43956955 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.24132/PI.2019.08948.094-100" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.24132/PI.2019.08948.094-100</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.24132/PI.2019.08948.094-100" target="_blank" >10.24132/PI.2019.08948.094-100</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Koncept STEM se zaměřením na problematiku Industry 4.0
Popis výsledku v původním jazyce
Technické vzdělání není, a ani nemůže být souborem samostatných znalostí a dovedností bez jakékoliv provázanosti. Více než v jakémkoliv jiném typu vzdělání je u technického vzdělání, a zejména u multioborových zaměření typu průmyslových inženýrů, potřeba klást důraz na provázanost znalostí a dovedností a dosáhnout tak synergie. Dá se říci, že toto platilo již dávno v historii, kdy největší objevitelé a vynálezci měli znalosti nejen průřezové v rámci jedné vědní kategorie, ale i napříč vědními disciplínami (přírodní vědy, technické vědy, filosofie, umění). V době čtvrté průmyslové revoluce (Průmysl 4.0) toto začíná být opět aktuální, protože nejen takto vzdělaný člověk bude mít pro společnost vysokou hodnotu, ale také bude mít ty nejlepší možné předpoklady pro to, aby v konkurenčním světě obstál.
Název v anglickém jazyce
Průmysl 4.0; koncept STEM
Popis výsledku anglicky
Technical education is not, and cannot be, a set of independent knowledge and skills without any interdependence. More than any other type of education, technical education, and in particular education with a multi-disciplinary focus, such as industrial engineering, needs to emphasize the interconnection of knowledge and skills to achieve synergy. It can be said that this was true long ago in history, when the greatest discoverers and inventors had knowledge not only in one discipline but also across disciplines (natural sciences, technical sciences, philosophy, art). At the time of the Fourth Industrial Revolution (Industry 4.0), this is becoming timely again, because a well-educated person will be of great value to society and also will be best placed to compete in a competitive world.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů