VÝZNAM SPOLEČENSKÝCH VĚD PŘI PŘÍPRAVĚ NA BUDOUCÍ POVOLÁNÍ NA VŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F15%3A00301909" target="_blank" >RIV/68407700:21110/15:00301909 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
VÝZNAM SPOLEČENSKÝCH VĚD PŘI PŘÍPRAVĚ NA BUDOUCÍ POVOLÁNÍ NA VŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Společenské vědy jsou na technicky zaměřených školách (jakéhokoliv vzdělávacího stupně) velmi opomíjenou a hlavně podceňovanou složkou vzdělávání. Studenti hledí na předměty zařazené do povinné výuky s úsměvem a ptají se, z jakého důvodu je mají absolvovat. Neuvědomují si, že zejména znalosti, které jim společenskovědní disciplíny přinesly a přinášejí, dále využívají v běžném životě. Společenskovědní disciplíny v dnešní době zaznamenávají pouze mírný vývoj. Co se ale vyvíjí, je zvyšování důrazu na výuku společenských věd např. snahou o podporu didaktických vzdělávacích programů pro učitele společenskovědních předmětů již na středním stupni vzdělávání. Pokud jsou žákům tyto předměty představeny moderní formou, je velmi pravděpodobné, že se jim v pozdějších letech nebudou vyhýbat a budou je i sami vyhledávat. K budoucímu zaměstnavateli poté nastoupí člověk vzdělaný ve všech oborech, s obecným rozhledem napříč spektrem všech vědních disciplín a zdravou touhou po rozšiřování znalostí.
Název v anglickém jazyce
THE IMPORTANCE OF SOCIAL SCIENCES IN PREPARATION FOR A FUTURE CAREER AT THE UNIVERSITY
Popis výsledku anglicky
Social sciences are in technically oriented schools (of any level of education) very neglected and mainly underestimated component of education. Students are looking for subjects in the compulsory education with a smile and ask, why should they study them. They do not realize that especially knowledge that social science disciplines have brought and bring, further use in everyday life. Social science disciplines nowadays are only slight progress. But what is developing is increasing emphasis on the teaching of social sciences, for example by support of didactic training programs for teachers of social sciences at the secondary level of education. If these subjects are presented to students in modern form, it is very likely that they won't avoid them in later years and will seek them. Then to the employer enters a person educated in all fields, with a general outlook across the spectrum of scientific disciplines and a healthy desire for knowledge dissemination.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů