Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VÝZNAM SPOLEČENSKÝCH VĚD PŘI PŘÍPRAVĚ NA BUDOUCÍ POVOLÁNÍ NA VŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F15%3A00301909" target="_blank" >RIV/68407700:21110/15:00301909 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    VÝZNAM SPOLEČENSKÝCH VĚD PŘI PŘÍPRAVĚ NA BUDOUCÍ POVOLÁNÍ NA VŠ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Společenské vědy jsou na technicky zaměřených školách (jakéhokoliv vzdělávacího stupně) velmi opomíjenou a hlavně podceňovanou složkou vzdělávání. Studenti hledí na předměty zařazené do povinné výuky s úsměvem a ptají se, z jakého důvodu je mají absolvovat. Neuvědomují si, že zejména znalosti, které jim společenskovědní disciplíny přinesly a přinášejí, dále využívají v běžném životě. Společenskovědní disciplíny v dnešní době zaznamenávají pouze mírný vývoj. Co se ale vyvíjí, je zvyšování důrazu na výuku společenských věd např. snahou o podporu didaktických vzdělávacích programů pro učitele společenskovědních předmětů již na středním stupni vzdělávání. Pokud jsou žákům tyto předměty představeny moderní formou, je velmi pravděpodobné, že se jim v pozdějších letech nebudou vyhýbat a budou je i sami vyhledávat. K budoucímu zaměstnavateli poté nastoupí člověk vzdělaný ve všech oborech, s obecným rozhledem napříč spektrem všech vědních disciplín a zdravou touhou po rozšiřování znalostí.

  • Název v anglickém jazyce

    THE IMPORTANCE OF SOCIAL SCIENCES IN PREPARATION FOR A FUTURE CAREER AT THE UNIVERSITY

  • Popis výsledku anglicky

    Social sciences are in technically oriented schools (of any level of education) very neglected and mainly underestimated component of education. Students are looking for subjects in the compulsory education with a smile and ask, why should they study them. They do not realize that especially knowledge that social science disciplines have brought and bring, further use in everyday life. Social science disciplines nowadays are only slight progress. But what is developing is increasing emphasis on the teaching of social sciences, for example by support of didactic training programs for teachers of social sciences at the secondary level of education. If these subjects are presented to students in modern form, it is very likely that they won't avoid them in later years and will seek them. Then to the employer enters a person educated in all fields, with a general outlook across the spectrum of scientific disciplines and a healthy desire for knowledge dissemination.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů