Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Effect of Training in Virtual Reality on the Precision of Hand Movements

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F21%3A43962497" target="_blank" >RIV/49777513:23210/21:43962497 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2076-3417/11/17/8064" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2076-3417/11/17/8064</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/app11178064" target="_blank" >10.3390/app11178064</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Effect of Training in Virtual Reality on the Precision of Hand Movements

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main point of the work was to use virtual reality to discover its benefits on training, specifically on the precision of hand movements in specific settings, and then evaluate its effects both for virtual reality and the transfer of the results to the real world. A virtual reality simulation was created using the Unity3D game engine and real-world experimental material was also pre-pared. A total of 16 participants took part in the training, which lasted for approximately one month. Once the data was gathered from both the virtual reality and real-world tests, we carried out in-depth statistical analysis. The results suggest positive outcomes in most aspects in virtual reality training productivity, but only partial transfer of the training benefits to the real world scenario. The possible reasons for this are described in the work and sugges-tions are given to duplicate the study with different variables to try to achieve different results.

  • Název v anglickém jazyce

    The Effect of Training in Virtual Reality on the Precision of Hand Movements

  • Popis výsledku anglicky

    The main point of the work was to use virtual reality to discover its benefits on training, specifically on the precision of hand movements in specific settings, and then evaluate its effects both for virtual reality and the transfer of the results to the real world. A virtual reality simulation was created using the Unity3D game engine and real-world experimental material was also pre-pared. A total of 16 participants took part in the training, which lasted for approximately one month. Once the data was gathered from both the virtual reality and real-world tests, we carried out in-depth statistical analysis. The results suggest positive outcomes in most aspects in virtual reality training productivity, but only partial transfer of the training benefits to the real world scenario. The possible reasons for this are described in the work and sugges-tions are given to duplicate the study with different variables to try to achieve different results.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    21100 - Other engineering and technologies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Applied Sciences

  • ISSN

    2076-3417

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    17

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000694089000001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85114191574