Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hardening of Rail Vehicle Axles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F22%3A43967095" target="_blank" >RIV/49777513:23210/22:43967095 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21340/22:00361548

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.scientific.net/SSP.334.77" target="_blank" >https://www.scientific.net/SSP.334.77</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/p-zh0n30" target="_blank" >10.4028/p-zh0n30</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Hardening of Rail Vehicle Axles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The development of the technology for laser hardening of the axle seats of rail vehicles aims to improve the high-cycle service life of these axles under wheel pressing and thus to increase safety in rail transport. Laser hardening can create high compressive stresses that increase the fatigue resistance of the material. The paper will present the results of this development on the EA1N material together with the documentation of the microstructure, hardness profiles and correlations with the internal residual stresses as well. These compressive stresses can play a crucial role in significantly increasing the fatigue resistance of the axles under operation.

  • Název v anglickém jazyce

    Hardening of Rail Vehicle Axles

  • Popis výsledku anglicky

    The development of the technology for laser hardening of the axle seats of rail vehicles aims to improve the high-cycle service life of these axles under wheel pressing and thus to increase safety in rail transport. Laser hardening can create high compressive stresses that increase the fatigue resistance of the material. The paper will present the results of this development on the EA1N material together with the documentation of the microstructure, hardness profiles and correlations with the internal residual stresses as well. These compressive stresses can play a crucial role in significantly increasing the fatigue resistance of the axles under operation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20501 - Materials engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TH04010475" target="_blank" >TH04010475: Laserově zpracované nápravy</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Solid State Phenomena

  • ISSN

    1012-0394

  • e-ISSN

    1662-9779

  • Svazek periodika

    334

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2022

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    77-81

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85134739386