Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Residual Stresses of Laser-Hardened Railway Axles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21340%2F20%3A00345079" target="_blank" >RIV/68407700:21340/20:00345079 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Residual Stresses of Laser-Hardened Railway Axles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes the influence of laser hardening on the state of residual stresses and high-cycle fatigue resistance of railway axles made of the EA1N steel. It has been found that the compressive residual stresses along the surface of the hardened track in axial direction, which is more important from the technological point of view, significantly increase fatigue strength. With the optimized position of the laser tracks on the inner edge of the axle seats, these compressive stresses can play a crucial role in significantly increasing the fatigue resistance of the axles under operation.

  • Název v anglickém jazyce

    Residual Stresses of Laser-Hardened Railway Axles

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes the influence of laser hardening on the state of residual stresses and high-cycle fatigue resistance of railway axles made of the EA1N steel. It has been found that the compressive residual stresses along the surface of the hardened track in axial direction, which is more important from the technological point of view, significantly increase fatigue strength. With the optimized position of the laser tracks on the inner edge of the axle seats, these compressive stresses can play a crucial role in significantly increasing the fatigue resistance of the axles under operation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20501 - Materials engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TH04010475" target="_blank" >TH04010475: Laserově zpracované nápravy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    58th Conference on Experimental Stress Analysis - Book of Full Papers

  • ISBN

    978-80-248-4451-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    547-554

  • Název nakladatele

    Czech Society for Mechanics

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Sobotín

  • Datum konání akce

    19. 10. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku