Aplikace technologie HFMI na zvýšení únavové pevnosti a životnosti svarových spojů komponent kolejových vozidel se svary materiálů velkých tlouštěk
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F22%3A43967463" target="_blank" >RIV/49777513:23210/22:43967463 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62623753:_____/22:N0000006
Výsledek na webu
<a href="https://www.rti.zcu.cz/cs/Cooperation/applied_outputs.html" target="_blank" >https://www.rti.zcu.cz/cs/Cooperation/applied_outputs.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aplikace technologie HFMI na zvýšení únavové pevnosti a životnosti svarových spojů komponent kolejových vozidel se svary materiálů velkých tlouštěk
Popis výsledku v původním jazyce
Technologie aplikace HFMI pro svary větších tlouštěk byla ověřena na základě výsledků experimentálního programu, který spočíval v únavových zkouškách zkušebních těles s aplikací metody HFMI porovnáván s výsledky zkoušek bez aplikace. Program se sestával ze zkoušek 12 sad zkušebních těles. Každá sada obsahovala cca 25 zkušebních těles. Sady se lišily použitým materiálem, tloušťkou plechu (8 a 15 mm), typem svaru a tepelným zpracováním.
Název v anglickém jazyce
Increasing fatigue strength and fatigue life by application of HFMI technology for welded components large thickness materials for rolling stocks
Popis výsledku anglicky
The technology of HFMI application for thicker welds was verified based on the results of an experimental program, which consisted of fatigue tests of test specimens with the application of the HFMI method compared with the results of tests without application. The program consisted of testing 12 sets of test specimens. Each set contained approximately 25 test specimens. The sets differed in the material used, sheet thickness (8 and 15 mm), type of weld and heat treatment.
Klasifikace
Druh
Z<sub>tech</sub> - Ověřená technologie
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FW01010364" target="_blank" >FW01010364: Aplikace vysokofrekvenčního mechanického vibrování pro zvyšování únavové pevnosti a životnosti svarových spojů komponent kolejových vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
OT009/2022/21200
Číselná identifikace
FW01010364-V4
Technické parametry
Aplikace metody HFMI zvyšuje provozní pevnost a životnost svařovaných uzlů v závislosti na použitím základním materiálu svařovaného uzlu. Po aplikaci metody HFMI byla pevností třída FAT zvýšena 10 % pro ocel S355, o 20 % pro ocel S550 a o 30 % pro ocel 1.4162. Uzavřená smlouva o účasti na řešení projektu: SML/2100/0018/20. Bližší informace Ing. Miloslava Kepky, Ph.D., Západočeská univerzita v Plzni, Univerzitní 22, 301 00 Plzeň, Tel.: 377 63 8736, e-mail: kepkami1@rti.zcu.cz.
Ekonomické parametry
Aplikace technologie HFMI umožní zvýšení pevnosti kritických uzlů kolejových vozidel a umožní aplikaci vysokopevnostních ocelí. Tím dojde k odlehčení konstrukce z čehož plynou snížené provozní náklady a též snížené emise CO2.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
49777513
Název vlastníka
Západočeská univerzita v Plzni; Škoda Transportation a.s.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
https://www.rti.zcu.cz/cs/Cooperation/applied_outputs.html