Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aplikace technologie HFMI na zvýšení únavové pevnosti a životnosti svarových spojů komponent kolejových vozidel se svary materiálů velkých tlouštěk

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62623753%3A_____%2F24%3AN0000005" target="_blank" >RIV/62623753:_____/24:N0000005 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23210/22:43967463 RIV/62623753:_____/22:N0000006

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Aplikace technologie HFMI na zvýšení únavové pevnosti a životnosti svarových spojů komponent kolejových vozidel se svary materiálů velkých tlouštěk

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Technologie aplikace HFMI pro svary větších tlouštěk byla ověřena na základě výsledků experimentálního programu, který spočíval v únavových zkouškách zkušebních těles s aplikací metody HFMI porovnáván s výsledky zkoušek bez aplikace. Program se sestával ze zkoušek 12 sad zkušebních těles. Každá sada obsahovala cca 25 zkušebních těles. Sady se lišily použitým materiálem, tloušťkou plechu (8 a 15 mm), typem svaru a tepelným zpracováním.

  • Název v anglickém jazyce

    Application of HFMI technology to increase the fatigue strength and service life of welded joints of rolling stock components with welds of large thickness materials

  • Popis výsledku anglicky

    The technology of HFMI application for thicker welds was verified based on the results of an experimental program, which consisted of fatigue tests of test specimens with the application of the HFMI method compared with the results of tests without application. The program consisted of testing 12 sets of test specimens. Each set contained approximately 25 test specimens. The sets differed in the material used, sheet thickness (8 and 15 mm), type of weld aid heat treatment

Klasifikace

  • Druh

    Z<sub>tech</sub> - Ověřená technologie

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FW01010364" target="_blank" >FW01010364: Aplikace vysokofrekvenčního mechanického vibrování pro zvyšování únavové pevnosti a životnosti svarových spojů komponent kolejových vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    OT009/2022/21200

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Technologie aplikace HFMI pro svary větších tlouštěk byla ověřena na základě výsledků experimentálního programu, který spočíval v únavových zkouškách zkušebních těles s aplikací metody HFMI a porovnáván s výsledky zkoušek bez aplikace. Program se sestával ze zkoušek 12 sad zkušebních těles. Každá sada obsahovala cca 25 zkušebních těles. Sady se lišily použitým materiálem, tloušťkou plechu (8 a 15 mm), typem svaru a tepelným zpracováním. Zkušební tělesa byla vyrobena a pro testování dodána firmou ŠKODA TRANSPORTATION a.s. Výsledky byly doplněny metalografii, fraktografií a měřením mikrotvrdosti. Vyhodnocení výsledků probíhalo v souladu s dokumenty a doporučením mezinárodního svářečského institutu. Výsledky zkoušek prokazuji zvýšení únavou třidy FAT pn aplikaci metody HFMI o minimálně 10 % pro ocel S355, dále zvýšení o 20 % pro ocel S550 a zvýšeni 0 30 % pro ocel 1,4162. Vyhodnocení zkoušek je podrobně popsáno ve výzkumné zprávě RTl-VZ-2022-21-ZPZ. KONTAKTNÍ OSOBY: Ing. Jaroslav Brodský Kontaktní tel.: 378 186 428 jaroslav.brodsky@skodagroup.com Ing, Miloslav Kepka, Ph.D. Kontaktní tel.: 37763 8736 kepkamil@rti.zcu.cz

  • Ekonomické parametry

    KONTAKTNÍ OSOBY: Ing. Jaroslav Brodský Kontaktní tel.: 378 186 428 jaroslav.brodsky@skodagroup.com Ing, Miloslav Kepka, Ph.D. Kontaktní tel.: 37763 8736 kepkamil@rti.zcu.cz

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    62623753

  • Název vlastníka

    ŠKODA TRANSPORTATION a.s.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem