Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodika tvorby gradientních kontaktních povrchů kolejnic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F24%3A43975185" target="_blank" >RIV/49777513:23210/24:43975185 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216275:25510/24:39922590

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodika tvorby gradientních kontaktních povrchů kolejnic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Metodika je předurčena k využití v oblasti železniční dopravy pro novovýrobu i opravy kolejnic v úsecích železničních tratí se zvýšeným provozním namáháním. Tzn. úseky s malými poloměry, ve kterých dochází k vysokým skluzovým a silovým účinkům v kontaktu kol s kolejnicemi a také v oblasti železničních zhlaví, jak samotných výhybek, tak oblouků odbočných kolejí. Metodiku lze využít také ve vybraných úsecích tramvajových tratí např. v zástavbě koleje do pozemní komunikace.

  • Název v anglickém jazyce

    Methodology of creating gradient contact surfaces of rails

  • Popis výsledku anglicky

    The methodology is predestined for use in the field of railway transport for new production and repairs of rails in sections of railway lines with increased operational stresses. That is, sections with small radii, where high slip and force effects occur in the contact of wheels with rails and also in the area of railway headers, both switches themselves and curves of sidings. The methodology can also be used in selected sections of tramway lines, e.g. in the embedment of the track into the road.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metS</sub> - Metodiky schválené orgánem státní správy

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK02000177" target="_blank" >CK02000177: Prediktivní údržba kolejové dopravní cesty</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    CK02000177-V10

  • Číslo předpisu

    MD-2899/2024-730/48

  • Technické parametry

    Uvedeným postupem je dosaženo zvýšení provozní odolnosti kontaktní plochy kolejnicového profilu, proti adhezivně-abrazivnímu opotřebení a zejména odolnosti proti iniciaci kontaktně-únavových trhlin. Prodloužení doby do iniciace únavových trhlin je zároveň spojeno s podstatným zvýšením odolnosti proti náhlému porušení kolejnicových profilů. MD-2899/2024-730/48. Smlouva o využití výsledků ze dne 9.10.2024 číslo: 2100/0116/24.

  • Ekonomické parametry

    Zvýšení životnosti nově vkládaných kolejnic do koleje, respektive již provozovaných a podle této metodiky opravených kolejnic, aniž by se snížila životnost kol kolejových vozidel;Významná úspora spočívá také v tom, že samotný technologický postup navařování plazmou opotřebených, nebo kontaktní únavou poškozených kolejnic, je oproti stávajícím technologiím oprav podstatně méně energeticky i materiálově náročný,což má za následek značné finanční úspory.

  • Označení certifikačního orgánu

    Ministerstvo dopravy České republiky

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů