Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Applicability of GPR on Turkish Railways

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F15%3A39900723" target="_blank" >RIV/00216275:25510/15:39900723 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://iwcea2015.anadolu.edu.tr/sites/iwcea2015.anadolu.edu.tr/files/files/iwcea2015_proceedings_book.pdf" target="_blank" >http://iwcea2015.anadolu.edu.tr/sites/iwcea2015.anadolu.edu.tr/files/files/iwcea2015_proceedings_book.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Applicability of GPR on Turkish Railways

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In 2014, the length of high-speed railway lines has reached 1,213 km and the length of conventional railway lines was 11,272 km in Turkey. In this year, 48,260,061 TL has been spent for construction and repair activities on these railway lines. For effective evaluation and decision making process on railway maintenance and reconstruction, the accurate diagnosis of the rail structure is the significant entry. This diagnosis currently consists of visual inspections and destructive diagnostic methods commonly connected with opening trenches and drilling. These methods are both budget and time consuming and in majority of cases there are demands on traffic restrictions in these track sections. Ground Penetrating Radar (GPR), which has already proven to bea promising nondestructive measurement methodology in transport infrastructure diagnosis, provides a continuous and fast survey. That is mainly because of nondestructive character and relatively high-speed of data collection. Using GPR, t

  • Název v anglickém jazyce

    Applicability of GPR on Turkish Railways

  • Popis výsledku anglicky

    In 2014, the length of high-speed railway lines has reached 1,213 km and the length of conventional railway lines was 11,272 km in Turkey. In this year, 48,260,061 TL has been spent for construction and repair activities on these railway lines. For effective evaluation and decision making process on railway maintenance and reconstruction, the accurate diagnosis of the rail structure is the significant entry. This diagnosis currently consists of visual inspections and destructive diagnostic methods commonly connected with opening trenches and drilling. These methods are both budget and time consuming and in majority of cases there are demands on traffic restrictions in these track sections. Ground Penetrating Radar (GPR), which has already proven to bea promising nondestructive measurement methodology in transport infrastructure diagnosis, provides a continuous and fast survey. That is mainly because of nondestructive character and relatively high-speed of data collection. Using GPR, t

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    1st International workshop on construction and electricity applications on vocational education (IWCEA 2015) : workshop proceeding book

  • ISBN

    978-975-06-1861-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    199-212

  • Název nakladatele

    Anadolu University

  • Místo vydání

    Eskisehir

  • Místo konání akce

    Eskisehir

  • Datum konání akce

    30. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku