Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Řídící metody samostatných pohyblivých jednotek v definovaném prostředí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F07%3A00000126" target="_blank" >RIV/49777513:23220/07:00000126 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Control Methods of Individual Mobile Units in an Exactly defined Environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with control methods, which can be used for controlling the movement of individual mobile units in a specific (exactly defined) environment. In this case the mobile units are small locomotives, which can move on a railway track layout. The control of locomotive movement can be divided in to two parts. The first part is the control of the railway track &#8211; setting the track switches, the signals and recognizing which ones of track sections are occupied by trains. The second part covers the control of locomotive speed and direction. The first control part is covered by the distributed control subsystem based on the CAN Bus, and the second part is realized by using the standard DCC. The train traffic can be also automated in differentmodes. This is done by the upper automation control layer, which communicates with both lower control parts via the TCP/IP interface.

  • Název v anglickém jazyce

    Control Methods of Individual Mobile Units in an Exactly defined Environment

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with control methods, which can be used for controlling the movement of individual mobile units in a specific (exactly defined) environment. In this case the mobile units are small locomotives, which can move on a railway track layout. The control of locomotive movement can be divided in to two parts. The first part is the control of the railway track &#8211; setting the track switches, the signals and recognizing which ones of track sections are occupied by trains. The second part covers the control of locomotive speed and direction. The first control part is covered by the distributed control subsystem based on the CAN Bus, and the second part is realized by using the standard DCC. The train traffic can be also automated in differentmodes. This is done by the upper automation control layer, which communicates with both lower control parts via the TCP/IP interface.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IWCIT 2007

  • ISBN

    978-80-248-1567-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    15-18

  • Název nakladatele

    VSB - Technical University

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku