Řídící metody samostatných pohyblivých jednotek v definovaném prostředí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F07%3A00000126" target="_blank" >RIV/49777513:23220/07:00000126 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Control Methods of Individual Mobile Units in an Exactly defined Environment
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with control methods, which can be used for controlling the movement of individual mobile units in a specific (exactly defined) environment. In this case the mobile units are small locomotives, which can move on a railway track layout. The control of locomotive movement can be divided in to two parts. The first part is the control of the railway track – setting the track switches, the signals and recognizing which ones of track sections are occupied by trains. The second part covers the control of locomotive speed and direction. The first control part is covered by the distributed control subsystem based on the CAN Bus, and the second part is realized by using the standard DCC. The train traffic can be also automated in differentmodes. This is done by the upper automation control layer, which communicates with both lower control parts via the TCP/IP interface.
Název v anglickém jazyce
Control Methods of Individual Mobile Units in an Exactly defined Environment
Popis výsledku anglicky
This paper deals with control methods, which can be used for controlling the movement of individual mobile units in a specific (exactly defined) environment. In this case the mobile units are small locomotives, which can move on a railway track layout. The control of locomotive movement can be divided in to two parts. The first part is the control of the railway track – setting the track switches, the signals and recognizing which ones of track sections are occupied by trains. The second part covers the control of locomotive speed and direction. The first control part is covered by the distributed control subsystem based on the CAN Bus, and the second part is realized by using the standard DCC. The train traffic can be also automated in differentmodes. This is done by the upper automation control layer, which communicates with both lower control parts via the TCP/IP interface.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IWCIT 2007
ISBN
978-80-248-1567-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
15-18
Název nakladatele
VSB - Technical University
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
1. 1. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—