Pohon se synchronním motorem s vnitřními permanentními magnety na rotoru - základní úvahy o chování pohonu v ustálených stavech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F09%3A00501925" target="_blank" >RIV/49777513:23220/09:00501925 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pohon se synchronním motorem s vnitřními permanentními magnety na rotoru - základní úvahy o chování pohonu v ustálených stavech
Popis výsledku v původním jazyce
Tato výzkumná zpráva popisuje základní vlastnosti synchronního motoru s vnitřními permanentními magnety na rotoru (IPMSM) v ustáleném stavu. Uvádí rozbor optimálních režimů MTPA a MTPF v ustáleném stavu pro celý rozsah otáček motoru. Optima zajišťují maximální možný moment motoru po celý otáčkový rozsah. Dle simulačních programů jsou vykresleny momentové charakteristiky M=f(|Isd|), M=f(beta) a průběhy důležitých veličin motoru při rozjezdu pohonu od nulových do maximálních otáček. Na základě vlastnostímotoru je navrženo optimální řízení (z hlediska účinnosti) pro kolový pohon. Navržené řízení je ověřeno simulacemi.
Název v anglickém jazyce
Drive of interior permanent magnet motor - basic considerations about the features in steady states
Popis výsledku anglicky
This research describes basic features of an interior permanent magnet motor (IPMSM) in a steady state. The paper features optimum control MTPA and MTPF in a steady state in full speed range. The controls ensure a maximum available torque in full speed range. In accordance with simulation results, The torque characteristics M=f(|Isd|), M=f(beta) and the main variables of the motor at acceleration from standstill to maximum speed are shown. In compliance with the simulation results, the optimal control for wheel mounted drive is designed. The proposed control is verified by simulations.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FT-TA5%2F084" target="_blank" >FT-TA5/084: *Pohonné systémy se synchronními motory s permanentními magnety</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů