Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reduced-order Kalman filter based sensorless control of permanent magnet synchronous motor

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F13%3A43918981" target="_blank" >RIV/49777513:23220/13:43918981 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reduced-order Kalman filter based sensorless control of permanent magnet synchronous motor

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is concerned with design of a speed and position estimator of a permanent magnet synchronous motor (PMSM) controlled by direct torque control (DTC). The designed estimator is based on a reduced-order Kalman filter. The reduced-order Kalman filter is computationally less demanding in comparison with a full model Kalman filter, therefore it is suitable for use in the direct torque control where a short sampling period is needed for its proper function. The designed estimator is implemented in the DTC control algorithms with sampling period of 50 microseconds. The proper function of the proposed sensorless speed and position estimator was verified by simulations and by experiments on a small scale laboratory drive with rated power of 250 W. Theproper function was verified in selected steady and transient states of the motor drive.

  • Název v anglickém jazyce

    Reduced-order Kalman filter based sensorless control of permanent magnet synchronous motor

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is concerned with design of a speed and position estimator of a permanent magnet synchronous motor (PMSM) controlled by direct torque control (DTC). The designed estimator is based on a reduced-order Kalman filter. The reduced-order Kalman filter is computationally less demanding in comparison with a full model Kalman filter, therefore it is suitable for use in the direct torque control where a short sampling period is needed for its proper function. The designed estimator is implemented in the DTC control algorithms with sampling period of 50 microseconds. The proper function of the proposed sensorless speed and position estimator was verified by simulations and by experiments on a small scale laboratory drive with rated power of 250 W. Theproper function was verified in selected steady and transient states of the motor drive.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP102%2F11%2F0437" target="_blank" >GAP102/11/0437: Regulace a identifikace parametrů střídavých elektrických pohonů v kritických provozních stavech</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2013 International Conference on Applied Electronics

  • ISBN

    978-80-261-0166-6

  • ISSN

    1803-7232

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    185-188

  • Název nakladatele

    University of West Bohemia

  • Místo vydání

    Pilsen

  • Místo konání akce

    Plzeň

  • Datum konání akce

    10. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku