Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nové možnosti řízení jednofázového proudového pulzního usměrňovače

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F09%3A00501958" target="_blank" >RIV/49777513:23220/09:00501958 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nové možnosti řízení jednofázového proudového pulzního usměrňovače

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek se zabývá novými možnostmi řízení jednofázového proudového pulzního usměrňovače. Prezentován bude souhrn požadavků na jeho chování a navržená řešení. Základními požadavky byl provoz na obou napájecích trolejových systémech 25kV/50 Hz a 15kV/16,7Hz, harmonický tvar odebíraného proudu, možnost řízení fázového posunu mezi napětím a proudem sítě i pro nenulové hodnoty (kompenzační provoz usměrňovače) a zlepšení chování při zkresleném napájecím napětí. V souladu s těmito požadavky jsme vyvinulitři regulační struktury, jejichž správná funkce byla ověřena simulačně i experimentálně na navrženém laboratorním prototypu měniče o jmenovitém výkonu 7kVA. Tyto výsledky stejně jako popis a vzájemné srovnání vlastností jednotlivých struktur budou součástí článku.

  • Název v anglickém jazyce

    New Possibilities in Single-Phase Current-Source Active Rectifier Control

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution deals with single-phase current-source active rectifier (CSAR) dedicated for retrofitting of older types of dc machine locomotives. A summary of main tasks of the converter operation and proposed solutions will be presented in this paper. Required CSAR behavior have been the operation on both ac trolley wire voltages of 25kV/50 Hz and 15kV/16,7 Hz, harmonic trolley-wire current waveform, control possibility of phase shift between trolley-wire voltage and current even in nonzero area (reactive power compensation) and also improved behavior under distorted trolley-wire voltage conditions. We have developed three control strategies which satisfy above described demands. Proper function of proposed controls has been verified by simulations and large experimental study made on designed laboratory prototype of CSAR of rated power of 7kVA.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP102%2F09%2FP570" target="_blank" >GP102/09/P570: Nové topologie a algoritmy řízení a regulace trakčního měniče proudového typu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Elektrické pohony

  • ISBN

    978-80-02-02151-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Český svaz vědeckotechnických společností

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Plzeň

  • Datum konání akce

    18. 6. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku