Nové možnosti řízení jednofázového proudového pulzního usměrňovače
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F09%3A00501958" target="_blank" >RIV/49777513:23220/09:00501958 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nové možnosti řízení jednofázového proudového pulzního usměrňovače
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek se zabývá novými možnostmi řízení jednofázového proudového pulzního usměrňovače. Prezentován bude souhrn požadavků na jeho chování a navržená řešení. Základními požadavky byl provoz na obou napájecích trolejových systémech 25kV/50 Hz a 15kV/16,7Hz, harmonický tvar odebíraného proudu, možnost řízení fázového posunu mezi napětím a proudem sítě i pro nenulové hodnoty (kompenzační provoz usměrňovače) a zlepšení chování při zkresleném napájecím napětí. V souladu s těmito požadavky jsme vyvinulitři regulační struktury, jejichž správná funkce byla ověřena simulačně i experimentálně na navrženém laboratorním prototypu měniče o jmenovitém výkonu 7kVA. Tyto výsledky stejně jako popis a vzájemné srovnání vlastností jednotlivých struktur budou součástí článku.
Název v anglickém jazyce
New Possibilities in Single-Phase Current-Source Active Rectifier Control
Popis výsledku anglicky
This contribution deals with single-phase current-source active rectifier (CSAR) dedicated for retrofitting of older types of dc machine locomotives. A summary of main tasks of the converter operation and proposed solutions will be presented in this paper. Required CSAR behavior have been the operation on both ac trolley wire voltages of 25kV/50 Hz and 15kV/16,7 Hz, harmonic trolley-wire current waveform, control possibility of phase shift between trolley-wire voltage and current even in nonzero area (reactive power compensation) and also improved behavior under distorted trolley-wire voltage conditions. We have developed three control strategies which satisfy above described demands. Proper function of proposed controls has been verified by simulations and large experimental study made on designed laboratory prototype of CSAR of rated power of 7kVA.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP102%2F09%2FP570" target="_blank" >GP102/09/P570: Nové topologie a algoritmy řízení a regulace trakčního měniče proudového typu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Elektrické pohony
ISBN
978-80-02-02151-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Český svaz vědeckotechnických společností
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Plzeň
Datum konání akce
18. 6. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—