Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Challenges of Traction Single-Phase Current-Source Active Rectifier

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F09%3A00501972" target="_blank" >RIV/49777513:23220/09:00501972 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Challenges of Traction Single-Phase Current-Source Active Rectifier

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with single-phase current-source active rectifier (CSAR) dedicated for retrofitting of older types of dc machine locomotives and also for the new generation of traction converters employing medium-frequency transformer. A summary of maintasks of the converter operation and proposed solutions will be presented in this paper. Required CSAR behavior have been: (i) the operation on both ac electrification systems of 25kV/50 Hz and 15kV/16,7 Hz, (ii) ?sinusoidal? trolley-wire current waveform, (iii) control of phase shift between trolley-wire voltage and current even in nonzero area in order to provide a reactive power compensation feature, and (iv) improved behavior under distorted trolley-wire voltage conditions. We have developed threecontrol strategies which satisfy above described demands. Proper function of proposed controls has been verified by simulations and large experimental study made on designed laboratory prototype of CSAR of rated power of 7kVA.

  • Název v anglickém jazyce

    Challenges of Traction Single-Phase Current-Source Active Rectifier

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with single-phase current-source active rectifier (CSAR) dedicated for retrofitting of older types of dc machine locomotives and also for the new generation of traction converters employing medium-frequency transformer. A summary of maintasks of the converter operation and proposed solutions will be presented in this paper. Required CSAR behavior have been: (i) the operation on both ac electrification systems of 25kV/50 Hz and 15kV/16,7 Hz, (ii) ?sinusoidal? trolley-wire current waveform, (iii) control of phase shift between trolley-wire voltage and current even in nonzero area in order to provide a reactive power compensation feature, and (iv) improved behavior under distorted trolley-wire voltage conditions. We have developed threecontrol strategies which satisfy above described demands. Proper function of proposed controls has been verified by simulations and large experimental study made on designed laboratory prototype of CSAR of rated power of 7kVA.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP102%2F09%2FP570" target="_blank" >GP102/09/P570: Nové topologie a algoritmy řízení a regulace trakčního měniče proudového typu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IEEE Energy Conversion Congress and Exposition, 2009. ECCE 2009

  • ISBN

    978-1-4244-2892-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    San Jose, California, USA

  • Datum konání akce

    20. 9. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000279630100171