Challenges of Traction Single-Phase Current-Source Active Rectifier
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F09%3A00501972" target="_blank" >RIV/49777513:23220/09:00501972 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Challenges of Traction Single-Phase Current-Source Active Rectifier
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with single-phase current-source active rectifier (CSAR) dedicated for retrofitting of older types of dc machine locomotives and also for the new generation of traction converters employing medium-frequency transformer. A summary of maintasks of the converter operation and proposed solutions will be presented in this paper. Required CSAR behavior have been: (i) the operation on both ac electrification systems of 25kV/50 Hz and 15kV/16,7 Hz, (ii) ?sinusoidal? trolley-wire current waveform, (iii) control of phase shift between trolley-wire voltage and current even in nonzero area in order to provide a reactive power compensation feature, and (iv) improved behavior under distorted trolley-wire voltage conditions. We have developed threecontrol strategies which satisfy above described demands. Proper function of proposed controls has been verified by simulations and large experimental study made on designed laboratory prototype of CSAR of rated power of 7kVA.
Název v anglickém jazyce
Challenges of Traction Single-Phase Current-Source Active Rectifier
Popis výsledku anglicky
This paper deals with single-phase current-source active rectifier (CSAR) dedicated for retrofitting of older types of dc machine locomotives and also for the new generation of traction converters employing medium-frequency transformer. A summary of maintasks of the converter operation and proposed solutions will be presented in this paper. Required CSAR behavior have been: (i) the operation on both ac electrification systems of 25kV/50 Hz and 15kV/16,7 Hz, (ii) ?sinusoidal? trolley-wire current waveform, (iii) control of phase shift between trolley-wire voltage and current even in nonzero area in order to provide a reactive power compensation feature, and (iv) improved behavior under distorted trolley-wire voltage conditions. We have developed threecontrol strategies which satisfy above described demands. Proper function of proposed controls has been verified by simulations and large experimental study made on designed laboratory prototype of CSAR of rated power of 7kVA.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP102%2F09%2FP570" target="_blank" >GP102/09/P570: Nové topologie a algoritmy řízení a regulace trakčního měniče proudového typu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IEEE Energy Conversion Congress and Exposition, 2009. ECCE 2009
ISBN
978-1-4244-2892-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
New York
Místo konání akce
San Jose, California, USA
Datum konání akce
20. 9. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000279630100171