New Control Algorithm for Traction Single-Phase Current-Source Active Rectifier
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F07%3A00502549" target="_blank" >RIV/49777513:23220/07:00502549 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
New Control Algorithm for Traction Single-Phase Current-Source Active Rectifier
Popis výsledku v původním jazyce
This research has been motivated by industrial demand for single phase current-source active rectifier (CSAR) dedicated for reconstruction of older types of dc machine locomotives operating on both ac catenary voltages of 25kV/50Hz and 15kV/16,7Hz. Thiscontribution presents new control strategy of single-phase traction CSAR using controller of the phase shift angle between the trolley wire voltage and current. Regarding possible interaction with railway control signalling and due to the low switching frequency, the designed converter employs synchronous PWM. This paper describes in detail proposed converter control and presents simulation results of the laboratory prototype. The simulation results and theoretical conclusions are verified by experiments performed on designed low power laboratory prototype of traction CSAR with rated power of 7kVA.
Název v anglickém jazyce
New Control Algorithm for Traction Single-Phase Current-Source Active Rectifier
Popis výsledku anglicky
This research has been motivated by industrial demand for single phase current-source active rectifier (CSAR) dedicated for reconstruction of older types of dc machine locomotives operating on both ac catenary voltages of 25kV/50Hz and 15kV/16,7Hz. Thiscontribution presents new control strategy of single-phase traction CSAR using controller of the phase shift angle between the trolley wire voltage and current. Regarding possible interaction with railway control signalling and due to the low switching frequency, the designed converter employs synchronous PWM. This paper describes in detail proposed converter control and presents simulation results of the laboratory prototype. The simulation results and theoretical conclusions are verified by experiments performed on designed low power laboratory prototype of traction CSAR with rated power of 7kVA.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2007 IEEE International Symposium on Industrial Electronics, Proceedings
ISBN
978-1-4244-0754-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Vigo
Datum konání akce
7. 6. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000252265101039