Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

New Control Algorithm for Traction Single-Phase Current-Source Active Rectifier

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F07%3A00502549" target="_blank" >RIV/49777513:23220/07:00502549 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    New Control Algorithm for Traction Single-Phase Current-Source Active Rectifier

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research has been motivated by industrial demand for single phase current-source active rectifier (CSAR) dedicated for reconstruction of older types of dc machine locomotives operating on both ac catenary voltages of 25kV/50Hz and 15kV/16,7Hz. Thiscontribution presents new control strategy of single-phase traction CSAR using controller of the phase shift angle between the trolley wire voltage and current. Regarding possible interaction with railway control signalling and due to the low switching frequency, the designed converter employs synchronous PWM. This paper describes in detail proposed converter control and presents simulation results of the laboratory prototype. The simulation results and theoretical conclusions are verified by experiments performed on designed low power laboratory prototype of traction CSAR with rated power of 7kVA.

  • Název v anglickém jazyce

    New Control Algorithm for Traction Single-Phase Current-Source Active Rectifier

  • Popis výsledku anglicky

    This research has been motivated by industrial demand for single phase current-source active rectifier (CSAR) dedicated for reconstruction of older types of dc machine locomotives operating on both ac catenary voltages of 25kV/50Hz and 15kV/16,7Hz. Thiscontribution presents new control strategy of single-phase traction CSAR using controller of the phase shift angle between the trolley wire voltage and current. Regarding possible interaction with railway control signalling and due to the low switching frequency, the designed converter employs synchronous PWM. This paper describes in detail proposed converter control and presents simulation results of the laboratory prototype. The simulation results and theoretical conclusions are verified by experiments performed on designed low power laboratory prototype of traction CSAR with rated power of 7kVA.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2007 IEEE International Symposium on Industrial Electronics, Proceedings

  • ISBN

    978-1-4244-0754-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Vigo

  • Datum konání akce

    7. 6. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000252265101039