Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Single-Phase Current-Source Active Rectifier for Traction Applications: New Control Strategy based on Phase Shift Controller

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F07%3A00500036" target="_blank" >RIV/49777513:23220/07:00500036 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Single-Phase Current-Source Active Rectifier for Traction Applications: New Control Strategy based on Phase Shift Controller

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research has been motivated by industrial demand for single-phase current-source active rectifier (CSAR) dedicated for reconstruction of older types of dc machine locomotives operating on both ac catenary voltages of 25kV/50Hz and 15kV/16,6Hz. Thiscontribution presents new control strategy of CSAR using controller of phase shift angle () between trolley wire voltage and current. Regarding possible interaction with railway control signalling and due to the low switching frequency, the designed converter employs synchronous PWM. This paper describes in detail proposed converter control and presents simulation results of the laboratory prototype. The simulation results and theoretical conclusions are verified by experiments performed on designed lowpower laboratory prototype of traction CSAR with rated power of 7kVA.

  • Název v anglickém jazyce

    Single-Phase Current-Source Active Rectifier for Traction Applications: New Control Strategy based on Phase Shift Controller

  • Popis výsledku anglicky

    This research has been motivated by industrial demand for single-phase current-source active rectifier (CSAR) dedicated for reconstruction of older types of dc machine locomotives operating on both ac catenary voltages of 25kV/50Hz and 15kV/16,6Hz. Thiscontribution presents new control strategy of CSAR using controller of phase shift angle () between trolley wire voltage and current. Regarding possible interaction with railway control signalling and due to the low switching frequency, the designed converter employs synchronous PWM. This paper describes in detail proposed converter control and presents simulation results of the laboratory prototype. The simulation results and theoretical conclusions are verified by experiments performed on designed lowpower laboratory prototype of traction CSAR with rated power of 7kVA.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FT-TA2%2F035" target="_blank" >FT-TA2/035: *Aplikace maticových měničů v trakci.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2007 European Conference on Power Electronics and Applications

  • ISBN

    978-90-75815-11-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Aalborg

  • Datum konání akce

    5. 9. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000255993603100