Single-Phase Current-Source Active Rectifier for Traction Applications: New Control Strategy based on Phase Shift Controller
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F07%3A00500036" target="_blank" >RIV/49777513:23220/07:00500036 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Single-Phase Current-Source Active Rectifier for Traction Applications: New Control Strategy based on Phase Shift Controller
Popis výsledku v původním jazyce
This research has been motivated by industrial demand for single-phase current-source active rectifier (CSAR) dedicated for reconstruction of older types of dc machine locomotives operating on both ac catenary voltages of 25kV/50Hz and 15kV/16,6Hz. Thiscontribution presents new control strategy of CSAR using controller of phase shift angle () between trolley wire voltage and current. Regarding possible interaction with railway control signalling and due to the low switching frequency, the designed converter employs synchronous PWM. This paper describes in detail proposed converter control and presents simulation results of the laboratory prototype. The simulation results and theoretical conclusions are verified by experiments performed on designed lowpower laboratory prototype of traction CSAR with rated power of 7kVA.
Název v anglickém jazyce
Single-Phase Current-Source Active Rectifier for Traction Applications: New Control Strategy based on Phase Shift Controller
Popis výsledku anglicky
This research has been motivated by industrial demand for single-phase current-source active rectifier (CSAR) dedicated for reconstruction of older types of dc machine locomotives operating on both ac catenary voltages of 25kV/50Hz and 15kV/16,6Hz. Thiscontribution presents new control strategy of CSAR using controller of phase shift angle () between trolley wire voltage and current. Regarding possible interaction with railway control signalling and due to the low switching frequency, the designed converter employs synchronous PWM. This paper describes in detail proposed converter control and presents simulation results of the laboratory prototype. The simulation results and theoretical conclusions are verified by experiments performed on designed lowpower laboratory prototype of traction CSAR with rated power of 7kVA.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FT-TA2%2F035" target="_blank" >FT-TA2/035: *Aplikace maticových měničů v trakci.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2007 European Conference on Power Electronics and Applications
ISBN
978-90-75815-11-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Aalborg
Datum konání akce
5. 9. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000255993603100