DSP-based Control of Main Traction Converter Containing Medium-Frequency Transformer
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F10%3A00503404" target="_blank" >RIV/49777513:23220/10:00503404 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
DSP-based Control of Main Traction Converter Containing Medium-Frequency Transformer
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with a main traction converter containing a medium-frequency transformer determined primarily for a new generation of suburban units operating on both ac electrification systems of 15 kV/ 16.7 Hz and 25 kV/ 50 Hz. The paper introduces proposed control of primary (trolley-wire connected) converters based on a predictive mathematical model and proportional-resonant controllers. A control strategy of secondary voltage source active rectifiers based on hysteresis current control is optimized for effective power flow through a medium-frequency transformer. The theoretical findings of this research are verified by experiments made on developed small-scale converter prototype of rated power of 12 kW.
Název v anglickém jazyce
DSP-based Control of Main Traction Converter Containing Medium-Frequency Transformer
Popis výsledku anglicky
This paper deals with a main traction converter containing a medium-frequency transformer determined primarily for a new generation of suburban units operating on both ac electrification systems of 15 kV/ 16.7 Hz and 25 kV/ 50 Hz. The paper introduces proposed control of primary (trolley-wire connected) converters based on a predictive mathematical model and proportional-resonant controllers. A control strategy of secondary voltage source active rectifiers based on hysteresis current control is optimized for effective power flow through a medium-frequency transformer. The theoretical findings of this research are verified by experiments made on developed small-scale converter prototype of rated power of 12 kW.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA102%2F09%2F1164" target="_blank" >GA102/09/1164: Interakce výkonových polovodičových měničů s okolím</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
20th International Symposium on Power Electronics, Electrical Drives, Automation and Motion
ISBN
978-1-4244-4986-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Pisa, Itálie
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—