Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

New Configuration of Traction Converter With Medium-Frequency Transformer Using Matrix Converters

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F11%3A43898638" target="_blank" >RIV/49777513:23220/11:43898638 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/TIE.2011.2138114" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/TIE.2011.2138114</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/TIE.2011.2138114" target="_blank" >10.1109/TIE.2011.2138114</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    New Configuration of Traction Converter With Medium-Frequency Transformer Using Matrix Converters

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents a new configuration of a main traction converter with a medium-frequency transformer (MFT) using matrix converters intended for locomotives and particularly for suburban units supplied by a 25-kV/50-Hz and/or 15-kV/16.7-Hz ac electrification system. Single-phase matrix converters are employed in the primary medium-voltage converter which is directly connected to the ac trolley line. The output of the primary ac/ac converter supplies the primary side of the MFT. The proposed MFT-basedtopology of the traction converter replaces the bulky main line transformer found on board railway vehicles. Particularly in countries with a catenary of 15 kV/16.7 Hz, very low catenary frequency results in huge and heavy traction transformers. The developed topology is a power electronics solution that considerably reduces weight and losses in a traction propulsion system.

  • Název v anglickém jazyce

    New Configuration of Traction Converter With Medium-Frequency Transformer Using Matrix Converters

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents a new configuration of a main traction converter with a medium-frequency transformer (MFT) using matrix converters intended for locomotives and particularly for suburban units supplied by a 25-kV/50-Hz and/or 15-kV/16.7-Hz ac electrification system. Single-phase matrix converters are employed in the primary medium-voltage converter which is directly connected to the ac trolley line. The output of the primary ac/ac converter supplies the primary side of the MFT. The proposed MFT-basedtopology of the traction converter replaces the bulky main line transformer found on board railway vehicles. Particularly in countries with a catenary of 15 kV/16.7 Hz, very low catenary frequency results in huge and heavy traction transformers. The developed topology is a power electronics solution that considerably reduces weight and losses in a traction propulsion system.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IEEE TRANSACTIONS ON INDUSTRIAL ELECTRONICS

  • ISSN

    0278-0046

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    58

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    5041-5048

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus