Primary traction converter for multi-system locomotives
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F10%3A00503877" target="_blank" >RIV/49777513:23220/10:00503877 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Primary traction converter for multi-system locomotives
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents research motivated by industrial demand for special traction drive topology devoted to minimization of traction transformer weight against topology with classical 50 Hz traction transformer. The main attention has been given to the special traction drive topology for AC power systems: input high voltage trolley converter (single phase) - middle frequency transformer (single phase) - output converter (single phase voltage-source active rectifier + three phase voltage-source inverter)- traction motor. The proposed converter control algorithm of innovative traction topology with middle-frequency transformer has been described in detail. The theoretical conclusions and simulation results are compared with experimental measurements on laboratory model with rated power of 4 kVA.
Název v anglickém jazyce
Primary traction converter for multi-system locomotives
Popis výsledku anglicky
This paper presents research motivated by industrial demand for special traction drive topology devoted to minimization of traction transformer weight against topology with classical 50 Hz traction transformer. The main attention has been given to the special traction drive topology for AC power systems: input high voltage trolley converter (single phase) - middle frequency transformer (single phase) - output converter (single phase voltage-source active rectifier + three phase voltage-source inverter)- traction motor. The proposed converter control algorithm of innovative traction topology with middle-frequency transformer has been described in detail. The theoretical conclusions and simulation results are compared with experimental measurements on laboratory model with rated power of 4 kVA.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA102%2F09%2F1164" target="_blank" >GA102/09/1164: Interakce výkonových polovodičových měničů s okolím</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2010 IEEE International Symposium on Industrial Electronics
ISBN
978-1-4244-6391-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1010-1015
Název nakladatele
IEEE Association
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Bari, Italy
Datum konání akce
4. 7. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000295007801044