New generation of trams with gearless wheel PMSM drive: From simple diagnostics to sensorless control
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F10%3A00504159" target="_blank" >RIV/49777513:23220/10:00504159 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
New generation of trams with gearless wheel PMSM drive: From simple diagnostics to sensorless control
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with a propulsion system of new full low-floor trams manufactured by Škoda Plzeň company employing gearless wheel drives with surfacemounted permanent magnet synchronous motors (PMSM). Main attention is paid to developed drive control and its smart diagnostics ? specifically, we present proposed algorithms for automatic identification of an incorrect rotor position sensor calibration, making possible its on-line recalibration and allowing to check in real-time the proper operation of the rotor position sensor. Moreover, proposed stochastic algorithms for identification of rotor position make possible to operate the drive in wide speed range in sensorless mode under emergency conditions. This smart diagnostics significantly increase reliability and safety of the drive. The experiments made on a prototype of tram ŠKODA ForCity document proper function of developed drive and its control. Performance of proposed sensorless rotor position identification algorithms for drive
Název v anglickém jazyce
New generation of trams with gearless wheel PMSM drive: From simple diagnostics to sensorless control
Popis výsledku anglicky
This paper deals with a propulsion system of new full low-floor trams manufactured by Škoda Plzeň company employing gearless wheel drives with surfacemounted permanent magnet synchronous motors (PMSM). Main attention is paid to developed drive control and its smart diagnostics ? specifically, we present proposed algorithms for automatic identification of an incorrect rotor position sensor calibration, making possible its on-line recalibration and allowing to check in real-time the proper operation of the rotor position sensor. Moreover, proposed stochastic algorithms for identification of rotor position make possible to operate the drive in wide speed range in sensorless mode under emergency conditions. This smart diagnostics significantly increase reliability and safety of the drive. The experiments made on a prototype of tram ŠKODA ForCity document proper function of developed drive and its control. Performance of proposed sensorless rotor position identification algorithms for drive
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FT-TA5%2F084" target="_blank" >FT-TA5/084: *Pohonné systémy se synchronními motory s permanentními magnety</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2010 14th International Power Electronics and Motion Control Conference
ISBN
978-1-4244-7856-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Ohrid
Datum konání akce
6. 9. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—