Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Control of permanent magnet synchronous machine wheel drive for low-floor tram

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F09%3A00501924" target="_blank" >RIV/49777513:23220/09:00501924 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Control of permanent magnet synchronous machine wheel drive for low-floor tram

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution introduces proposed control of a wheel drive with permanent magnet synchronous machine (PMSM) intended for a new generation of 100-percent low-floor trams. The proposed control is based on a field oriented control linked to a rotor flux. The control strategy consists of two control algorithms which are changed based on the rotor speed. The proposed control fully satisfies demanded drive dynamics and makes possible powerful load angle limitation of PMSM in field weakening. A proper function of designed control is verified by simulation results of tram drive prototype and by experiments made on both designed laboratory prototype of rated power of 10.7kW and recently developed tram ŠKODA ForCity which employs investigated wheel drives. Furthermore, this paper discusses essential experience from tests of proposed drive control on the new tram ŠKODA ForCity.

  • Název v anglickém jazyce

    Control of permanent magnet synchronous machine wheel drive for low-floor tram

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution introduces proposed control of a wheel drive with permanent magnet synchronous machine (PMSM) intended for a new generation of 100-percent low-floor trams. The proposed control is based on a field oriented control linked to a rotor flux. The control strategy consists of two control algorithms which are changed based on the rotor speed. The proposed control fully satisfies demanded drive dynamics and makes possible powerful load angle limitation of PMSM in field weakening. A proper function of designed control is verified by simulation results of tram drive prototype and by experiments made on both designed laboratory prototype of rated power of 10.7kW and recently developed tram ŠKODA ForCity which employs investigated wheel drives. Furthermore, this paper discusses essential experience from tests of proposed drive control on the new tram ŠKODA ForCity.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FT-TA5%2F084" target="_blank" >FT-TA5/084: *Pohonné systémy se synchronními motory s permanentními magnety</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EPE 2009

  • ISBN

    978-1-4244-4432-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    10. 9. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000275384101222