Control of permanent magnet synchronous machine wheel drive for low-floor tram
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F09%3A00501924" target="_blank" >RIV/49777513:23220/09:00501924 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Control of permanent magnet synchronous machine wheel drive for low-floor tram
Popis výsledku v původním jazyce
This contribution introduces proposed control of a wheel drive with permanent magnet synchronous machine (PMSM) intended for a new generation of 100-percent low-floor trams. The proposed control is based on a field oriented control linked to a rotor flux. The control strategy consists of two control algorithms which are changed based on the rotor speed. The proposed control fully satisfies demanded drive dynamics and makes possible powerful load angle limitation of PMSM in field weakening. A proper function of designed control is verified by simulation results of tram drive prototype and by experiments made on both designed laboratory prototype of rated power of 10.7kW and recently developed tram ŠKODA ForCity which employs investigated wheel drives. Furthermore, this paper discusses essential experience from tests of proposed drive control on the new tram ŠKODA ForCity.
Název v anglickém jazyce
Control of permanent magnet synchronous machine wheel drive for low-floor tram
Popis výsledku anglicky
This contribution introduces proposed control of a wheel drive with permanent magnet synchronous machine (PMSM) intended for a new generation of 100-percent low-floor trams. The proposed control is based on a field oriented control linked to a rotor flux. The control strategy consists of two control algorithms which are changed based on the rotor speed. The proposed control fully satisfies demanded drive dynamics and makes possible powerful load angle limitation of PMSM in field weakening. A proper function of designed control is verified by simulation results of tram drive prototype and by experiments made on both designed laboratory prototype of rated power of 10.7kW and recently developed tram ŠKODA ForCity which employs investigated wheel drives. Furthermore, this paper discusses essential experience from tests of proposed drive control on the new tram ŠKODA ForCity.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FT-TA5%2F084" target="_blank" >FT-TA5/084: *Pohonné systémy se synchronními motory s permanentními magnety</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EPE 2009
ISBN
978-1-4244-4432-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Barcelona
Datum konání akce
10. 9. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000275384101222